sportFive1295862 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1295867 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

בתוך פרק זמן קצר, רכבי החשמל של סיטרואן אפשרו למותג להתברג בצמרת המכירות של מטרית סטלנטיס. החברה הצרפתית מצאה את הנוסחה הנכונה, אסטרטגית לקדם את הרכב החשמלי בכמה קטגוריות, כאשר 40% מהיקף המכירות של המותג באירופה אשתקד היו של רכבים חשמליים. השלב הבא, העתידי שיגיע ב-2025, הוא סיטרואן C5 איירקרוס חשמלי מלא, שגם כנראה ידחוק לשוליים את מנועי הבערה. 

המטה הראשי של סיטרואן בעיצומה של העבודה, והם מקווים שהוא יהיה תחרותי מספיק להעמיד את המתחרים על הרגליים האחוריות. לפי דיווחים בצרפת, יורש C5 איירקרוס כבר נמצא בפיתוח במפעל הצרפתי ברן, שבו נמצא גם הייצור של פיג'ו 3008 ושל ה-5008, דגם שאיתו חולק מכללים. יחד עם זאת ובניגוד לפיג'ו 3008, הוא יימכר רק כחשמלי מלא מ-2025. הנהלת סטלנטיס אישרה ביממה האחרונה הזרמה של 160 מיליון יורו לפיתוחו.

קוד הפיתוח הפנימי של הדגם הינו "CR3". הוא ישווק עם עיצוב חדש לחלוטין ותשתית טכנולוגית חדישה, המבוססת על פלטפורמת "STLA Medium" אודותיה דיווחנו השנה בכמה הזדמנויות. זוהי רצפה משותפת שתשרת גם את ה-3008 החדש שיוצג בקרוב, כמו גם גרסתו החשמלית המלאה. קרלוס טבארס מנכ"ל סטלנטיס, הפיץ כמה פרטים לגבי ה-C5 החשמלי, אולם במקביל לכך סתם את הגולל על האפשרות שימכר במקביל אל מנועי בערה: "באופן עקרוני, לא", ציין.

לאיירקרוס החשמלי יהיה מארז סוללות של בין 87 ל-105 קווטש, כך שהוא יציע טווח מרבי גדול בטעינה בודדת של עד 700 קילומטרים עד התרוקנות. בנבחרת המחושמלת שלו יהיו גם גרסאות מכניות שונות, שכן הוא מוכן להנעה אחורית, קדמית או הנעה לכל הגלגלים, עם אפשרויות של מנוע חשמלי אחד או שניים, כולל דגם בהספק של קרוב ל-440 כ"ס.

סיטרואן חשפה לאחרונה מנוע מיקרו היברידי ל-C5 איירקרוס שיגיע לארץ בשנה הבאה. מדובר במערכת המבוססת על מנוע ה-1.2 ל' טורבו החדש (עם שרשרת תזמון יצוקה) ותיבת הילוכים דו-מצמדית חדשה לגמרי עם שש מהירויות. להערכת היצרן, צריכת הדלק תהיה נמוכה בשיעור של 15% ביחס למקבילו הסטנדרטי.