sportFive1287225 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

על פי דוח איגוד יבואני הרכב שהתפרסם השבוע, עולה כי חל גידול בשיעור של 13% ביחס לשנה הקודמת במכירת רכבים חדשים בישראל. על פי הממצאים, בין חודשי ינואר-אפריל החולפים (שליש א') עלו לכבישי הארץ 125,300 כלי רכב, וזאת על אף שחודש מרץ היה חלש מקודמו (20 אלף מסירות לעומת 28 אלף בשנה היוצאת).

כמות כלי הרכב החשמליים שנמסרו, כולל פלאג-אין, הייבריד וחשמלי מלא, הסתכם ב-44 אלף יחידות - כמעט מחציתם היו רכבים חשמליים טהורים. מובילת הטבלה - ובפער עצום היא חברת BYD שמסרה עד כה כמעט 7500 יחידות, מקדימה את חברת ג'ילי (3639) וכן את יונדאי עם קצת יותר מ-2000 מכירות. טסלה במקום השלישי עם כ-1,440 מסירות.

את השוק ההיברידי המסורתי מובילה טויוטה עם 7250 יחידות מתחילת 2023. רכבי הפלאג-אין המבוקשים ביותר הם של קיה (מעל 3000 מסירות) וחברת MG מדורגת שניה (דגם ה-EHS, עם נתון של 1750 מסירות).  בסך הכול, נתחו של הרכב החשמלי המלא בישראל מכלל השוק עומד על 16%, והמחושמל - 35%.

את דירוג המותגים בארץ ממשיכה להוביל יונדאי, קיה, ובמקום השלישי טויוטה שדיווחה על קיטון בשיעור של 30%, אם כי עתידה להתחזק לאור השקת הקורולה המחודשת. במקום הרביעי מאזדה שצמחה ב-15%, חברת BYD חמישית ובמקום השישי צ'רי. סקודה גדלה ב-17%, מיצובישי שומרת על יציבות יחסית, ופיג'ו עם עליה של 25%. נועלת את העשיריה הראשונה חברת סיטרואן עם זינוק של 60%.

בקרב מותגי היוקרה מרצדס פותחת פער עצום מהמתחרים הגרמנים שלה (אאודי ו-ב.מ.וו) עם גידול של 12%. עוד בקרב הצומחות בשוק רכבי הפרמיום, וולוו עולה ב-30%, ג'נסיס צמחה ב-40%, לנד רובר ביותר מ-50%. פרארי מסרה מתחילת השנה 13 כלי רכב לעומת 8 אשתקד ופורשה מדווחת על צמיחה של 20%. 

דרום קוריאה וסין הן יצואניות הרכב הדומיננטיות ביותר בישראל עם 24 ו-22 אלף בהתאמה בין ינואר-אפריל. הנתון של השוק הסיני בנקודת הזמן הנוכחית משקף גם את קצב החדירה שלו בשנה האחרונה, כאשר מספר הרכבים הסיניים שעלה לכבישים המקומיים הוא כמעט פי 5.  במקום השלישי יפן עם 16 אלף יחידות.