sportFive1023267 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1023268 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
זיהום האוויר בבריטניה והחומרים המזהמים שנפלטים מכלי רכב מטרידים מאוד את הממשלה הבריטית שמבקשת לשלב בין פעילות לצמצום עד ביטול זיהום האוויר בתחבורה יחד עם פיתוח והנדסה של טכנולוגיה מקומית שתספק תעסוקה למפעלים בתעשיית הרכב בבריטניה ולא להשאיר את הפתרונות הנקיים ליצרני מכוניות שנמצאים מחוץ לממלכה המאוחדת. תהליך הפרידה של בריטניה מהאיחוד האירופי (ברקסיט) חייב להיות מלווה לדעת הפרלמנט המקומי, בעידוד והשקעות בתעשיה מקומית ולשם כך תוקצבו לפרויקט זאוס שמטרתו פיתוח של כלי רכב בטכנולוגיית הידרוג'ין (מימן) כאשר שיעור ההשקעה הממשלתית לא פחות מ-81 מיליון יורו.
 
למטרת הפרויקט התגייסו ארבעה גופים מקומיים בתעשיית הרכב הבריטית בהובלת יגואר-לנדרובר JLR לשם פיתוח רכב בתצורת SUV מודרני שיצויד במערכת הנעה בטכנולוגיה הנ"ל. ב-JLR התניעו פעילות מו"פ כבר ב-2018 לאחר השקת הג'יפון החשמלי i-Pace ואך טבעי היה כי הם יהיו המובילים בפרויקט. לצורך העניין רק נזכיר כי טכנולוגיית תאי הדלק איננה חדשה וכמה יצרנים בעולם בהובלה של טויוטה נמצאים כבר בייצור סדרתי של מכוניות בעלות מערכות הנעה כאלה, אולם ב-JLR מחפשים ככל הנראה שדה חדש בתחום הזה ולא להסתפק בהעתקה או אימוץ והתאמה של משהו קיים ולשים עליו חותמת מקומית. כאמור, פרט ל-JLR נמצאות בפרויקט 3 חברות נוספות: דלתא מוטורספורט, מרלי אוטומוטיב סיסטמס וחברת UKBIC וכולן עסוקות בפיתוח שיימשך על פי התחזיות מספר קצר של שנים, קצר יותר מפרק הזמן שהיה לוקח ללנדרובר לעשות זאת בעצמה.
פרט למערכת הנעה מימנית חדשנית, המכונית תהיה אוטונומית, יוקרתית, בעלת יכולת תדלוק מהירה, בעלת אפשרות גרירה ועם יכולת של רכב שטח כמD7 שמוכר בדגמי לנדרובר הקשוחים. בשלב זה לא ידוע (וכנראה גם לא הוחלט) תחת איזה מותג הרכב יגיע, האם תחת יגואר שמכוון לפלח לקוחות אחד או תחת המותג לנדרובר שה-DNA שלו שונה והוא מדבר לקהל לקוחות אחר.