sportFive701468 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
(צילום: יחצ) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יחצ) | צילום: ספורט 5
בפתח תערוכת שנחאי חושפת סקודה רשמית את מכונית התצוגה ויז'ן E, אשר כיכבה בלא מעט קדימונים ברשת בשבועות האחרונים. הצגת המכונית מגיעה יום לאחר שנחשפה בשבע ערים ברחבי העולם, ביניהן גם תל אביב, בהשקה וירטואלית דרך מצגת של מציאות מדומה.

הויז'ן E היא ספק האצ'בק ספק קרוסאובר עם אורך של 469 ס"מ, בסיס גלגלים של 285 ס"מ ורוחב של 192 ס"מ המעניקים לה פרופורציות דחוסות ובולטות. כמו כל מכונית תצוגה שמכבדת את עצמה, גם הויז'ן E מתהדרת במראה עתידני עם מגוון סממנים של מכוניות קונספט כמו למשל מערכת תאורת LED היקפית מושקעת מלפנים ומאחור, ידיות דלתות נסתרות, גג זכוכית גדול וחישוקי גלגלים מרשימים.

אלא שהויז'ן E במתבקש משמה מציגה גם חזון, ובמקרה זה מדובר בחזון המוטורי של סקודה לעשור הבא שמתבסס על הנעה חשמלית. על פי התכנון סקודה תציג כבר בשנת 2019 דגם היבריד פלאג-אין ראשון, כאשר עד שנת 2025 יכלול היצע הדגמים שלה חמישה דגמים המונעים באמצעות אנרגיה חשמלית. המטרה של סקודה היא שבאותה שנה אחת מכול ארבע מכוניות סקודה שימכרו תהיה חשמלית או היברידית נטענת.
(צילום: יחצ) (צילום: ספורט 5)
(צילום: יחצ) | צילום: ספורט 5
הויז'ן E בנויה על בסיס פלטפורמת ה-MEB של קונצרן פולקסווגן שהיא פלטפורמה גמישה ייעודית עבור דגמים בעלי הנעה חשמלית. במקרה של הויז'ן E מאכלסת הפלטפורמה שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 302 כ"ס היוצרים יחד הנעה כפולה, כאשר הם ניזונים מיחידת סוללות ליתיום-יון הממוקמת ברצפת הרכב לטובת הורדת מרכז הכובד. לטענת סקודה מסוגלות הסוללות לספק לויז'ן E טווח מרבי של 500 כ"ס כאשר היא מסוגלת להגיע למהירות מרבית של 180 קמ"ש.

בנוסף לחזון ההנעה החשמלית מצגה הויז'ן E גם חזון של נהיגה אוטונומית, עם יכולת אוטונומית ברמה 3, כלומר שהנהג עדין נחוץ אך בעת הצורך יש לו אפשרות להעביר את השליטה למכונית כדי שזו תוכל לנוע לבד בפקקי תנועה או בשיוט בין עירוני עם אפשרות לביצוע עקיפה. גם מקומה של האלקטרוניקה החוויתית לא נפקד בויז'ן E, כשבתא הנוסעים צגי מגע גדולים לנהג ולנוסע, משטחי מגע לתפעול מערכות הרכב השונות ישנה גם מערכת מדיה מקושרת לאינטרנט ותאורת אווירה היקפית ומשתנה, אלו מן הסתם יגיעו גם הם לדגמי העתיד של החברה.