sportFive700231 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
מרוצי הדראג הם עניין של קודש בתרבות המוטורית האמריקאית, פועל יוצא של עשרות שנים בהן מכוניות שרירים נמדדות לא רק בכמה כוחות סוס יש להן , אלא בכמה מהר הן גומעות את המאוץ לרבע מייל (400 מטרים). כעת אחרי רצף של ארוך של טיזרים לדודג' יש את התשובה המוחלטת, לפחות עבור מכוניות סדרתיות, כאשר היא חושפת את הצ'אלנג'ר SRT דימון המוכרזת רשמית כמכונית הסדרתית בעלת התאוצה הטובה ביותר.

לא מדובר בהכרזה יחצ"נית של דודג', אלא באישור רשמי של התאחדות מרוצי הדראג בארה"ב (NHRA) לנתוני התאוצה המפלצתיים של המכונית. לדימון נדרשת שניה אחת בלבד כדי להגיע למהירות של 48 קמ"ש ו-2.3 שניות כדי להגיע ל-96 קמ"ש (60 מייל לשעה). את רבע המייל המסורתי במאוצי הדראג היא כובשת לאחר 9.65 שניות בלבד כשהיא בזמן זה כבר במהירות של 225 קמ"ש.

עם נתונים שכאלו הדימון לא רק מהירה יותר מכל מכונית סדרתית, אלא גם מהירה יותר מכל אופנוע ספורט סדרתי. התאוצה של הדימון כל כך חזקה עד כדי כך שהיא גם המכונית הסדרתית הראשונה שמרימה את שני הגלגלים הקדמיים בזינוק מהמקום (ווילי) כשהיא רושמת כוח תאוצה של 1.8G.

כדי להגיע לתוצאות כאלו לא משתמשת הדימון במנוע ה-V8 סופרצ'ארג'ר בנפח 6.2 של הצ'אלנג'ר הלקט שעבר השבחה מהותית. מנוע קיבל מערכת יניקת אוויר משודרגת, לחץ גדישה שעלה ל-1 באר, שתי משאבות דלק מחוזקות במקום אחת, בוכנות מחוזרות ועוד שלל שדרוגים המאפשרים למנוע לחלץ 808 כ"ס במקום רק 707 שיש לצ'אלנג'ר הלקט ו-99 קג"מ. אם זה לא מספיק, ניתן לתדלק את המכונית בדלק באוקטן 100 המתאים למרוצים ובלחיצת כפתור לשנות את תוכנת ניהול המנוע בהתאם כך שההספק קופץ ל-840 כ"ס ו-106 קג"מ.

על הדרך נפטרו בדודג' משלל אביזרים מיותרים המכבידים על המכונית כמו למשל הרמקולים של מערכת השמע, דיפונים, שטיחים ואפילו המושב האחורי וחגורת הבטיחות לנוסע מלפנים (הניתנים להתקנה בעת הצורך). בדודג' מדגישים שמדובר במכונית המיועדת לשימושי דראג, לכן השלדה כוילה בהתאם. הקפיצים קוצרו, בולמי הזעזועים של בילשטיין רוכבו ולבסוף קיבלה המכונית צמיגי דראג חוקיים לכביש מאחור במידה של 315/40. רוכשי המכונית יקבלו גם סט צמיגים צרים מיוחדים להתקנה מלפנים בעת שימוש במסלולי דראג.
לדימון יש גם מערכות עזר ההופכות גל נהג הדיוט לנהג דראג, כשבנוסף לבקרת זינוק מתוחכמת ישנה אפשרות גם לנעילת הקדמיים כדי לבצע "ברן אאוט" לחימום הצמיגים החורים ואפשרות נעילה לתיבת ההילוכים. עזרים אלו גרמו לאותו ארגון NHRA לפסול את הדימון מהשתתפות במרוצי דראג רשמיים פשוט כי היא יעילה מידי.

בכל מקרה אם אתם זוממים להביא שד שכזה לשימוש בסבב מרוצי הדראג בישראל כדי שתזדרזו, בדודג 'הצהירו כי המכונית תיוצר רק במשך שנה אחת וב-3,000 עותקים בלבד. המחיר הרשמי טרם פורסם.