sportFive1267168 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

על אף קשיי הזמינות בחלק מהשווקים - והמחירים הלא עממים, פורד שבעי רצון מהביצועים של הברונקו מבחינת קצב הזמנות ומפלס הפופולריות שלו. עד כדי כך הוא מבוקש, שהוא מצליח מעצם נוכחותו להעיר מתרדמת דגמים וותיקים של פורד שחוו ירידה במכירות בשנים האחרונות ופתאום, בזכות גלגלו המחודש זוכים להזדמנות נוספת. אבל האם יש בכך אמירה שזו הדרך להצלחה כלכלית? לא בטוח.

GM, אחד מתוך שלושה עמודי התווך של תעשיית הרכב האמריקנית יחד עם קרייזלר (בעברה הרחוק), שוללת בינתיים הצטרפות לקרב בגבעות ובמסלעות שמתנהל בין חברת פורד עם הברונקו החדש והג'יפ רנגלר המיתולוגי בדור האחרון שלו שאף מוצע עם הנעה מחושמלת. ובתוך הדברים שנמסרו, אין זה בהכרח גורס שלתאגיד הרכב המוביל של דטרויט אין בקנה השקת רכב שטח עצמאי; ג'נרל מוטורס אמנם פוסלת מתחרה לברונקו, אולם הם השאירו את הדלת פתוחה להזנקת רכב שטח מקורי משלהם.

מארק רוס, נשיא ג'נרל מוטורס, שחרר כמה הצהרות חשובות במסגרת מירוץ 24 השעות דייטונה. כשנשאל על האפשרות של GM להשיק יריב ישיר לברונקו בצפון אמריקה, הוא הבטיח באופן מוחלט את הדברים הבאים: "אני לא מתכוון לעשות ברונקו". במילים אחרות, מותגי הליבה המרכיבים את תאגיד הרכב ג'נרל מוטורס, בהם קאדילק, אולי "הגיעו באיחור למסיבה", או שפשוט בוחרים לנהל את המלחמות שלהם במקומות שהם יותר טובים בהם - כמו בפיתוח מערכות חשמליות.

הוא שם דגש מיוחד על העובדה, שכרגע, להזרים הון כלכלי לפיתוח רכב 4X4 אמיתי, שמסוגל להשיג דריסת רגל בסגמנט שיש לו כבר שני דגמים דומיננטים כמו הברונקו והרנגלר, הוא מעשה שסותר כל הגיון. בנוסף, ובמקביל, רוס הולך צעד קדימה על ידי חידוד המטרות - המעבר למכונית החשמלית על טכנולוגיית סוללות האלטיום. "שילוב 4X4 עם מנוע בעירה בהיצע המוצרים יהיה צעד אחורה באסטרטגיה הנוכחית שהחברה נוקטת בה", אומר רוס, ואף מעיר שפורד הרשתה לעצמה להמר על ברונקו רק עם מנוע בערה, בזכות כך שהמאבריק (טנדר) משווק עם מנוע היברידי.

אם לוקחים בחשבון שרוס כלל לא מתחבט בשאלה אם כן 4X4 קונבציונלי או לא, האם זה אומר שג'נרל מוטורס נסוגה לחלוטין מהרעיון לפלוש לטריטוריה של הרנגלר והברונקו? כאן נכנס לתמונה שוק צעיר לרכבי כביש שטח חשמליים. כשנשאל אם הוא נגד רכב שטח חשמלי, השיב רוס: "לא אמרתי את זה". יתרה מכך, הוא רמז כי לסוג כזה של רכב יש פוטנציאל הרבה יותר גדול בעתיד, קל וחומר כאשר ל-GMC כבר יש האמר חשמלי ואפשר ללמוד ממנו לא מעט.