sportFive1266123 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1266124 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

קיה מאותתים שימיה של הריו הולכים ומתמעטים. על פי דיווחים בכלי התקשורת בגרמניה, בעוד כמה חודשים כבר לא ניתן להזמין ריו חדשה וכפי שקורה לא פעם, רוב ההזמנות - והמימוש, נעשות על בסיס מה שקיים במלאים. בכך בעצם מסמנת קיה שהיא נערכת לנטוש חלק מסוים מקבוצה B שבשנים האחרונות כבר לא מניב עבורה את הרווחים הגדולים כפי שהיה בתחילת הדרך.

ה-Rio, שנמכרת באופן רציף משנת 2005 (ירשה את מקומה של הפרייד הרבועה, למי שזוכר) תפנה את מקומה לטובת חיזוק הג'יפון המוביל של קיה בקבוצה B, קיה סטוניק. הפרשי המכירות בין הסטוניק לריו גדלו בשנים האחרונות כאשר בשנת 2021 מסרה קיה באירופה כמעט כפול סטוניק מרכבי ריו (סביבות 32 אלף לעומת 59 אלף). זו עדות נוספת לכך שהקרוסאוברים - במיוחד הקטנים שבהם, מצליחים לדרוס את אחיהם ולדחוק אותם לשולי הרווחים הצנועים ביותר של היצרן.

קיה, כמו יונדאי, נמצאת בעיצומה של המהפכה החשמלית, עם שורה של דגמים מתקדמים בהם ה-EV6 ועוד מתקפה מאורגנת היטב של קרוסאוברים וכן מיניוואן חשמלי בעתיד הלא רחוק. לפחות כרגע, קיה ממשיכה, כמו יונדאי לשווק מכונית בסגמנט A, קיה פיקנטו, שאם לשפוט לפי המספרים שלה, באירופה וגם בארץ, רחוקה מאוד מהגיליוטינה הדרום קוריאנית.