sportFive1277853 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
סובארו STI E-RA (צילום: ספורט 5)
סובארו STI E-RA | צילום: ספורט 5

רכבי הספורט העתידיים של סובארו עומדים בפני מהפכה; החברה היפנית רשמה במשרד הפטנטים בגרמניה את סימן המסחר STe, שיייצג החל ב-2024 את הדגמים החשמליים שיצאו תחת ידי מחלקת הביצועים של המותג. המשמעות, לפחות עבור חובבי סובארו היא שהחברה מביעה מחויבות להמשיך את השושלת הארוכה של רכבי STI, על אף המאמצים הכלכליים שנדרשים לכך וחרף הרווחים הצנועים, אחרי שבשנה הקודמת הכריזו שהדור הנוכחי של סובארו WRX (בתמונה הראשית) יהיה האחרון מסוגו עם מנוע בערה קלאסי.

בסובארו, כמו רבים מהמותגים שמטפחים דגמים ספורטיביים, מנסים לערבב מחדש את הקלפים בכל מה שקשור ברכבי ביצועים חשמליים, ולא מוכנים לקבור את המיתוג STI שהפך להיות כמעט שם נרדף למכוניות המוצלחות ביותר שלה בכביש ובמסלולי הראלי. על הפרק, ככל הנראה, מכונית שתיוצר על בסיס רצפה קיימת כדי לצמצם את הוצאות הייצור ולהדק את חלון הזמנים, כמעט בוודאות שבסיועה של חברת טויוטה.

בשנה הקודמת, במסגרת תערוכת טוקיו, חשפה סובארו מכונית קצה חשמלית, רעיונית עם 1000 כוחות סוס שנקראה STI E-RA, שרמזה על הכוונות של סובארו להבשיל מכונית ספורט חשמלית חדשה שתתניע מחדש את מיתוג STI בעידן החשמלי. כעת, עולה שהנהלת סובארו בוחרת לרתום את המיזם שהוצג בתערוכה לטובת תת חטיבה נפרדת, תחתיה יהיו לא רק רכבי סדאן חשמליים ספורטיביים אלא גם יורשים לא ישירים לפורסטר טורבו - אחד מכלי הרכב האסטרטגיים החשובים ביותר של היצרן.

איזו מערכת הנעה סובארו תגייס? ייתכן שהיא תנסה לרשת את כל המערכת החשמלית על המכללים של סולטרה, אך עם עקומת כוח מתוגברת משמעותית ומסתמן שהיא תקבל עזרה גם מחטיבת GR של טויוטה כדי ליצור מכונית מיטבית. כלומר, לא תהיה סובארו WRX היברידית או מכונית פלאג-אין; סובארו הולכים עד הסוף - רק חשמלי ספורטיבי, בלי תחנות ביניים.

נותרו עוד הרבה פינות לסגור בין סובארו וטויוטה, שכידוע כבר הולידו צמד מכוניות ספורטיביות מוצלחות  - טויוטה GT86 והתאומה שלה סובארו BRZ. כל זה, עתיד להתרחש במהלך השנתיים הקרובות.