sportFive1079125 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
חובבי הנהיגה הספורטיבית חוטפים בשורות מחושמלות כמעט מדי יום והעתיד נראה שונה מכל מה שמוכר לנו היום. אבל בסובארו לא ממהרים לחשמל את כל מה שזז ובמיוחד את כל מה שזז מהר. היצרנית היפנית הודיעה לאחרונה כי האימפרזה WRX הספורטיבית תגיע כבר השנה בגרסה מעודכנת עם מנוע בהספק 290 כוחות סוס וזאת רק ההתחלה כי בשנה הבאה המכונית תקבל גרסה ספורטיבית חזקה יותר במיתוג WRX STI והמנוע שלה יספק 400 כוחות סוס!
 
אחרי שסובארו הציגו שני דגמי קונספט ב-2017 וגם ב-2018 (בתמונות), נראה כי כעת הגיע הזמן לצאת לאור עם הדור החדש של האימפרזה. הפרסומים האחרונים ביפן מדווחים כי שתי הגרסאות של ה-WRX תקבלנה את אותו מנוע טורבו בנזין מדגם FA24F בנפח 2.4 ליטר שמוכר לנו מהסובארו איוולטיס שהגיעה לישראל בחודשים האחרונים. המנוע עבר טיפול טכני והנתונים שלו עודכנו לדגם WRX עם 290 כוחות סוס ומומנט של 41 קג"מ ואילו בדגם הכי חזק שיגיע בשנה הבאה, המנוע יפיק 400 כוחות סוס ומומנט של 49 קג"מ. המנוע הזה מחליף את יחידת הכוח הקודמת שהייתה ב-STI בנפח 2.0 ליטרים עם 308 כוחות סוס ומומנט של 42 קג"מ. הנתונים החדשים ימקמו את ה-STI החדשה בהיבט הכוח לצד "הקליע המטורף" של מרצדס, ה-AMG45 S שמספקת 420 כוחות סוס ממנוע בנפח 2.0 ליטרים.
 
הגרסה הספורטיבית של האמפרזה תצויד בתיבת הילוכים ידנית בת שש מהירויות ואילו הגרסה "הרגילה" תשודך לתיבת הילוכים אוטומאטית רציפה בטכנולוגיית CVT כמקובל ברוב דגמי המכוניות היפניות בשנים האחרונות אולם מי שיבקש יוכל לקבל גם אותה עם תיבת הילוכים ידנית כאופציה בלבד. המכונית החדשה תהיה ארוכה מהגרסה הקודמת ב-55 מ"מ והיא נמתחת ל-4.650 מטרים ואילו בסיס הגלגלים שלה יהיה 2.670 מטרים שהם 20 מ"מ יותר מבסיס הגלגלים של הדור היוצא והמכונית תיבנה על הפלטפורמה הגלובלית החדשה של סובארו שנקראת SGP והיא משמשת גם דגמים אחרים של היצרן היפני.