sportFive1070353 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1070354 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
תתפלאו, אבל יש מקומות בעולם שבהם אפשר לבחור את רכב הלוויה מתוך קטלוג של מכוניות ולא להסתפק ברכב מסחרי של הרשות המקומית או של שירותי הקבורה הרשמיים של המדינה. במילים אחרות, אפשר לקרא למכוניות של סדנת Biemme Specialcars האיטלקית או סדנת BINZ הגרמנית כ"חלומו הרטוב של כל קברן מוטורי" והרשימה למעשה אין סופית כי בסדנה האיטלקית והגרמנית יודעים להפוך כל מכונית יוקרה גדולה ובעלת נתונים מתאימים לרכב לוויות שלא כולל רק את הסידור הבסיסי של הסעת הבר מינן בדרכו האחרונה כי אם גם ציוד טכני נלווה לשינוע ארון הקבורה המסיבי ממקום האשכבה לבית הקברות וכו'.
 
לצד דגמים אקזוטיים של מרצדס, פורשה, מזראטי ולקסוס שמיוצרים בסדנה האיטלקית והגרמנית, נרשם לאחרונה ביקוש בענף הקברנות באירופה למכוניות שקטות במיוחד שיכבדו את המעמד הרגיש ולשם כך אין כמו טסלה מודל S החשמלית שעומדת באופן מושלם בתנאים הללו. סדנת בניית רכבי הקבורה הגרמנית BINZ היא בעלת מסורת ארוכה ומוניטין בתחום הסבת מכוניות גדולות למכוניות קבורה והיא זאת שענתה לאתגר החשמלי וברשימת הדגמים שלה מופיעה טסלה מודל S שעברה התאמה מלאה למשימה ורשימת ההזמנות למכונית החדישה ארוכה.
 
הסבה של רכב סדרתי לרכב לוויות איננה דבר של מה בכך. אמנם לא מדובר במשימה הנדסית מסובכת במיוחד בהיבט המכאני אבל האתגר האמתי נמצא בעיצוב החיצוני וזאת הסיבה שמחלקת העיצוב של הסדנאות באיטליה וגרמניה היא המחלקה העסוקה ביותר ולצידה מחלקת העיצוב הפנימי שאחראית לכל הפרטים הפנימיים על מנת שאלה יעוצבו בצורה יוקרתית ומכובדת וגם פרקטיים באותה מידה.