sportFive1070965 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5
sportFive1070966 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

השבוע היוצא היה רווי פעילות לחברת טסלה ולעומד בראשה, אילון מאסק. לא רק שהחברה הציגה את מודל S המחודשת שעיקר השינויים הניכרים בה עיצוביים, כמו למשל הגה בהשראת מטוס, מסתבר שמאסק הקדיש לא מעט זמן גם למכונית אחרת שקצת נעלמה מהרדאר - טסלה רודסטר. מיזם זה, שהיה מהראשונים של טסלה לפני למעלה מעשר שנים, אוזכר ב-2017 כמעומד לשדרוגים, אבל נזנח עקב שינויים אסטרטגיים. כעת, נראה ששוב עלה על המסילות והמכונית הסדרתית תופיע כבר בסוף שנת 2021. 

ההכרזה של מאסק העירה אנשים מתרדמת ואלה מייד פנו להפקיד מקדמות, ומכאן אפשר להסיק שהפרויקט אכן בהילוך גבוה. המכונית עצמה תעלה לכבישים בשנת 2022 וזו בהחלט בשורה מצוינת למי מהם שכבר השאיר אצלו במאגר 50 אלף דולר מתוך סכום סופי של 200 אלף דולר כדי להשלים את העסקה במועד. מאסק אומר שהמכונית תשמר את הביצועים הדמיוניים שלה ותאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-1.9 שניות ועד מהירות מרבית של 402 קמ"ש, כך לפחות נטען על ידי החברה.

בעמוד הטוויטר שלו צייץ מאסק: "נסיים את מלאכת ההנדסה עוד השנה. תחילת ייצור מלא בשנה הבאה. בסביבות הקיץ הקרוב כבר תהיה לנו מכונית הדגמה עם שלושה מנועים חשמליים ומערכת סוללות מתקדמת. עוד הוסיף, בערפול מסוים כי "הרודסטר החדשה היא רקטה-למחצה".

הרודסטר תוכננה ל-2023 במקור, אבל בטסלה הצליחו להקדים את השקת הסייברטראק השנויה במחלוקת והמשאית החשמלית, וכן להשלים מספר פרויקטים במסגרת תכנית החלל, כך שחלון הזמנים קוצר. באשר לתאורים ה"רקטיים" עליהם מדבר מאסק, ייתכן שהמכונית תישא איזשהיא קונפיגורציה של סייענים המבוססים על כוח רקטי (נגזרת של חטיבת SPACE X) ששולח תגבור ל-10 או 12 מיני-מדחפים שיהיו מובנים בגוף המכונית. לנו זה עדיין נשמע קצת מופרך, אבל כשמדובר באילון מאסק, שום דבר לא לגמרי תלוש מהמציאות כנראה.

טסלה בישראל

טסלה תחל את פעילותה בישראל ממש בקרוב עם מרכז תכנון ושירות שהוקם בפתח תקווה. המכוניות הראשונות צפויות להיות כאן כבר השנה ככל הנראה, ומדובר על דגמים כמו מודל 3, מודל Y ומודל S. על פי הערכות של גורמים שונים בענף המקומי, המחירים למודל 3 למשל יחלו בגזרת ה-300 אלף שקל וצפונה משם לגרסאות חזקות יותר ומורחבות טווח נסיעה (הדגם הסטנדרטי מיוצר עם כ-420 קילומטרים ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.5 ש').