sportFive998806 (צילום: ספורט 5)
צילום: ספורט 5

יונדאי פרסמה פרטים ותמונות חלקיות של הדור הבא של יונדאי i20 לקראת חשיפתה בתערוכת הרכב בז'נבה שתפתח בעוד כמה שבועות בשוויץ. הדור העדכני של ה-i20 מפגין שורה ארוכה של שיפורים טכנולוגיים מתחת לפני השטח ולראשונה בסדרה זו כולל גם אופציה למנוע היברידי עם מצבר 48 וולט המתגמל בצריכת דלק מופחתת וביצועים נמרצים בתחום הנמוך של רצועת הסל"ד. המכונית גם גדולה יותר מבעבר ובטיחותית יותר.

הדור השלישי דינמי מקודמו ביכולותיו וקל ממנו ב-4%. הוא מעוצב ברוחן של בנות המחזור הנוכחי אבל מאמץ גם אלמנטים ממכוניות קונספט חשמליות על פי פילוספיית ה-Sensuous sportiness , במיוחד בחלק האחורי שבו הורחבו בתי התאורה והולבשו על קורות C כאשר ביניהן קורה מחברת שיוצרת אפקט "יוקרתי" יותר בניחוח מותגי הפרמיום. כמקובל לאחרונה, חזית הרכב משובצת תאורת LED סטנדרטית שתוחמת את השבכה המוגדלת ויונדאי הוסיפו גם חישוקים בעיצוב חדש וכן תקרה מושחרת שיוצרת ניגוד בין 10 הגוונים שהרכב יהיה זמין בהם. 

חלל הפנים שתמונתו לא פורסמה (הפעם הסתפקו הקוריאנים באיור), מהווה קפיצת דרך לעומת הדור השני באיכות (לדברם) וגם בקישוריות. במבט ראשון עושה רושם שהתפאורה משותפת ליונדאי i30 עם צג מרכזי מרחף במפלס העליון, מערכת בקלים אקלים בקומה המרכזית ופקדים לשליטה על רוב המערכות מגלגל ההגה. המוניטור הראשי זמין בגדול 10.25 אינץ' ועוד לוח מחוונים בגודל זהה עם רזולוציה גבוהה. מבחינת מרחב הפנים, ה-i20 גדלה בסנטימטר בבסיס הגלגלים, ב-3 סנטימטרים ברוחב, חצי סנטימטר באורך והתקרה הונמכה ב-2.4 סנטימטרים.  עוד במסגרת החידושים בקבינה - טעינה אלחוטית לסלולרי, אנדרויד אוטו ואפל-קאר פליי (ללא חיבור פיזי למערכת) ומערכות בטיחות מתקדמות עם שיפור של זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים וכן מערכת חניה עם בלימה אוטומטית המונעת תאונות בעת נסיעה לאחור, בין היתר.

 

חידושים מעניינים באגף ההינע; ל-i20 מנוע 1.0 ל' טורבו בהספק של 100 או 120 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים דו-מצמדית שבע מהירויות או שש מהירויות ידנית, אבל מעליו אופציה לחבר ליחידה זו מתנע-גנרטור עם מצבר 48 וולט בטכנולוגיה היברידית "קלה". זו מאפשרת להפחית את צריכת הדלק בשיעור שנע בין 3-4% וגם לשפר את זמינות הכוח בתחתית רצועת הטורים וכמובן לקזז את פליטת זיהום האוויר של המכונית.  קיימת גם אופציה לתיבה ידנית שש מהירויות (חכמה) עבור המנוע ההיברידי שמנתקת את מנוע הבערה בעת הרפיה מדוושת ההאצה ומניבה חסכון קל נוסף בצריכת הדלק. בתחתית המשפחה ניתן יהיה לצייד את ה-i20 גם עם מנוע 1.2 ל' אטמוספרי (ללא טורבו) בהספק של 84 כ"ס.

 ה-i20 החדשה תיוצר במפעל המרכזי של יונדאי בטורקיה (איזמיט) והיא תגיע לשווקים במהלך השנה הקרובה. מהיבואנית לישראל  קבוצת כלמוביל נמסר ל'עולם הרכב' כי טרם נקבע מועד שיוווקה המדויק בארץ. ייתכן שבתחילת השנה הבאה.