מארק וובר בדרך לפול פוזישן (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
מארק וובר בדרך לפול פוזישן במלזיה הרטובה (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

עונת הפורמולה 1 עשתה הבוקר (שבת) היכרות מחודשת עם המסלול בקואלה לומפור, כשסוף השבוע של מירוץ מלזיה נפתח באופן רשמי עם מקצה הדירוג.

אחרי שבשבוע שעבר במלבורן זכינו במירוץ מרתק עם תהפוכות בדירוג ופודיום מפתיע של ג'נסון באטן (למרות שהוא אלוף העולם), הפעם חיכה לנהגים שהגיעו למלזיה אחד המסלולים המהירים בסבב בתוספת כוכבית קטנה והיא, גשם, והרבה.

מקצה הדירוג נפתח תחת גשם שוטף, כשהמסלול רטוב וניתן היה להבחין בבירור בקושי הרב שמחכה לנהגים כאשר ענני המים ניתזים להם בחלקים מסוימים על המסלול ומקשים על הראות. הראשון לתת לגשם להשפיע עליו היה ויטלי פטרוב מרנו שהסתחרר באחת הפניות אך הצליח לשמור על המכונית ולהמשיך להתחרות ב-Q1.

גם בואמי של טורו רוסו ו-ויטאנטוניו ליוצי החליטו לבדוק קצת את החצץ שמחוץ למסלול בתוך המקצה הראשון ובדומה לפטרוב, הצליחו לשמור על המכונית, לא לפני שהם מטיילים על הדשא הירוק של המסלול בקואלה לומפור.

הגשם התחזק, גם המילטון הסתחרר לו, ואז הגיע ג'נסון באטן, עף לתוך החצץ ולא הצליח לחזור אל המסלול כשתוך כדי, רוברט קוביצה נזרק לאותו המקום, חלף סנטימטרים ספורים מבאטן, אך הצליח להגיע לדשא ולהחזיר את עצמו אל המסלול. אלוף העולם, מצידו, סיים את חלקו מוקדם מהצפוי.

ג´נסון באטן. לא זכה לסיים את המירוץ (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
ג´נסון באטן מאוכזב לאחר שסיים את דרכו ב-Q3 (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

טירוף הגשם היטיב עם הנהגים שיצאו מוקדם, כאשר אלו שיצאו באיחור, כולל רוב הנהגים הבכירים, לא הצליחו לקבוע זמנים המתקרבים לאלו שנקבעו בהתחלה ו-2:30 לסיום Q1, אף אחד מנהגי פרארי לא עבר את סף הכניסה ל-Q2 וגם לא לואיס המילטון. מי שהוליכו באותם הרגעים היו רוברט קוביצה, פדרו דה לה רוסה, וטל, פטרוב וקוביאשי.

אלונסו, המילטון ומאסה לא הצליחו להיכנס ל-17 האחרונים וסיימו בהתאמה במקומות 19-21. אחרי האקשן שקיבלנו ב-Q1, הגשם נחלש והנהגים החליפו לצמיגים מהירים יותר, מה שגרר תהפוכות רבות בעשירייה הראשונה.

לואיס המילטון. לא הצליח להסתדר עם הגשם ונפל למקום ה-20 בגריד (רויט (צילום: מערכת ONE)
לואיס המילטון. לא הצליח להסתדר עם הגשם ונפל למקום ה-20 בגריד (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

פטרוב, שומאכר, קוביצה, סוטיל, באריקלו, הולקנברג וגם וטל החליפו פעם אחר פעם אחד את השני במקום הראשון, כשבינתיים – דה לה רוסה, בואמי, אלגוסווארי, גלוק, קובליינן ובאטן נותרים מחוץ ל-Q3.

בסופו של דבר, ל-Q3 נכנסו וטל, קוביצה, סוטיל, הולקנברג, רוזברג, קובאישי, וובר, ליוצי, באריקלו ומיכאל שומאכר. המקצה האחרון נפתח תחת גשם שוטף ו-7:17 לסיומו, החליטו מארגני התחרות להפסיק את המקצה והוציאו את הדגל האדום, מה שהוביל להפסקה מוחלטת של מקצה הדירוג.

הדגל האדום מונף במלזיה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
הדגל האדום מונף במלזיה (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

אחרי עשר דקות הפסקה, הגשם נרגע מעט והמקצה חודש. אדריאן סוטיל תפס את המקום הראשון לאורך כל הדרך עד שמארק וובר, הקפה אחת לסיום הזמן, הצליח לעלות למקום הראשון. רוזברג קפץ לשני ו-וטל לשלישי, דוחקים את סוטיל למקום הרביעי בלבד ואת מיכאל שומאכר לשמיני במקצה הדירוג המטורף ביותר עד כה בעונת הפורמולה 1.

מארק וובר אמר בסיום: "זה היה מירוץ מורכב והיה קשה להשיג סיבוב נקי מהפתיחה. זה היה מאתגר מאוד כי ידענו שכל רגע התנאים יכולים להשתנות. הפול פוזישן זה בזכות הצוות שלי שתיזמן נכון את היציאה החוצה ב-Q3. אנחנו לא מודאגים מהתקלות שקרו לרד-בול במרוצים האחרונים, הצוות יעשה את הכל ואנחנו נגיע מוכנים בתקווה שהמנועים לא יאכזבו אותנו".

וובר, וטל ורוזברג בסיום מקצי הדירוג (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
וובר, וטל ורוזברג בסיום מקצי הדירוג (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

ניקו רוזברג היה מרוצה, כמובן מהמקום השני ואמר: "הרגשתי טוב, הייתי מרוצה ואני חושב שהשגתי הקפה נהדרת. הייתי מעט מודאג מבחירת הצמיגים אך ראיתי שמארק לא נכנס להחליף והמשכתי וזה השתלם".

סבסטיאן וטל, שלקח את הפול פוזישן בשני המירוצים הקודמים אך סבל מתקלות במכונית במירוץ עצמו, אמר: "אני חושב שעשינו את הבחירה הנכונה ב-Q3 ויצאנו בדיוק בזמן הנכון. היו יותר מדי מים ויותר שחינו מאשר נסענו. הייתי מהיר יותר ממה שכולם חשבו שאהיה וזאת תוצאה נהדרת בשביל הקבוצה. הכל אפשרי במירוץ".

העשירייה הראשונה למירוץ:

1. מארק וובר (רד בול)
2. ניקו רוסברג (מרצדס)
3. סבסטיאן וטל (רד בול)
4. אדריאן סוטיל (פורס אינדיה)
5. ניקו הולקנברג ( וויליאמס)
6. רוברט קוביצה (רנו)
7. רובנס באריקלו (וויליאמס)
8. מיכאל שומאכר (מרצדס)
9. קמוי קובייאשי (סאובר)
10. ויטאנטוניו ליוצי (פורס אינדיה)