ה-T127, מכונית המריבה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
ה-T127, מכונית המריבה (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

האם עולם הפורמולה 1 עומד בפני פרשת ריגול חדשה שתטיל עוד ענן שחור על כשירות הענף? כפי שזה נראה היום (שישי), ייתכן מאוד שכן לאחר שקבוצת פורס אינדיה ההודית הגישה תביעה נגד חברת לוטוס הבריטית בגין ריגול.

על פי התביעה, החברה הבריטית בשיתוף עם מעבדת "יורולאב" האיטלקית תכננה את מכונית ה-T127 שלה על בסיס מידע סודי בנוסף לדגם מקורי של מכונית הפורס אינדיה שהתחרתה על המסלולים ב-2009.

גם "יורולאב" האיטלקית נתבעת בעקבות העובדה ששיתפה פעולה עם לוטוס, כשכל הדבר קרה למעשה במנהרות הרוח של החברה מאיטליה. לוטוס הוציאה הודעה רשמית בה היא מכחישה את כל המיוחס לה, אך פרטים נוספים שהתגלו טרפדו את טענות הבריטים.

למעשה, כיום עובד בלוטוס מייק גסקויין ומשמש כמנהל הטכני שלה לאחר שבעברו ביצע את התפקיד הדומה באותה פורס אינדיה ולאחרונה צירפה לוטוס מספר אנשי מפתח נוספים שעברו בחברה ההודית בעברם. בנוסף, "יורולאב" תבעה את פורס אינדיה לפני מספר שנים על הפרת חוזה חתום, דבר שרק הוסיף הוכחות לטענות של ההודים.

כזכור, בפעם האחרונה שהתפוצצה פרשת ריגול בפורמולה 1 היה זה בין שתי הקבוצות החזקות בענף, מקלארן ופרארי, כשהאיטלקים טענו שהקבוצה הבריטית עשתה שימוש במידע סודי שהגיע אליה דרך מועסק לשעבר בקבוצה ולמעשה בכך פיתחה את המכונית שלה לעונת 2007.

מכונאית של לוטוס (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
מכונאית של לוטוס (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

מקלארן אכן נמצאה אשמה ונעשנה באותה עונה בהפחתת כל נקודות היצרנים שלה, מה שמנע ממנה את האליפות, כמו גם קנס כספי תקדימי של 100 מיליון יורו.

לאחרונה התבטאו מספר אנשים בלוטוס, כולל גסקויין עצמו, בכך שהם מעוניינים לוותר על העונה הזאת כדי לחזור בעונה הבאה חזקים יותר ואין ספק שכעת, עם הפרשה המדוברת, הם עלולים לפרוש מהסבב ולא להופיע למירוץ הקרוב בעוד כשבוע בקנדה.