אלון דאי. יקווה להרבה פודיומים בארצות הברית (צילום: מערכת ONE)
אלון דאי על הפודיום. רוצה לעשות את זה שוב | צילום: מערכת ONE

ביום ראשון אלון דאי יעלה למירוץ האחרון שלו כנהג פורמולה 3. אחרי עונה עמוסה שהחלה ב-24 באפריל באושרסלייבן, גרמניה, הנהג הצעיר יסגור את העונה בהוקנהיים בתקווה שבאותו הרגע תהיה לו הזדמנות ממשית לסיים אותה במקום השלישי בדירוג הנהגים.

אחרי שהתייצב על הפודיום לפני כשבועיים באסן כשסיים שלישי, דאי צמצם את הפער שלו מהמקום השלישי בסיום העונה ל-20 נקודות. הוא צריך נס כדי לעשות את קפיצת המדרגה המדוברת מהמקום החמישי בו הוא נמצא כעת, שכן על מנת לעבור את קלאוס באצ'לר הוא יזדקק לשני ניצחונות בשני המירוצים, בתקווה שבאצ'לר יישאר פעמיים מחוץ לניקוד, משימה שנכון לעכשיו נראית בלתי אפשרית.

בכל אופן, זו תהיה ככל הנראה הפעם האחרונה שנראה את הנער המוכשר מאשדוד פוקד את מסלולי הפורמולה 3, שכן הוא על סף מעבר נוסף בקריירה שלו לכיוון מירוצי הפורמולה רנו 3.5. דאי שמיצה את עצמו כנהג פורמולה 3, יודע שכדי לעשות עוד צעד לעבר החלום הגדול, הוא יהיה חייב לשדרג את מעמדו והקטגוריות בהן הוא מתחרה.

הסדרה של רנו היא ללא ספק מקום מתאים. באליפויות הקודמות של הסדרה, עוד כאשר היתה שייכת לניסן לפני המיזוג עם רנו, היא גידלה בתוכה את נהג פרארי כיום, פרננדו אלונסו, כשגם בהמשך מרבית נהגי סבב הפורמולה 1 כיום עברו בה. מאלוף העולם סבסטיאן פטל, דרך הייקי קובליינן, קאמויי קובייאשי, פסטור מלדונאדו וג'יימי אלגוסווארי.

פרננדו אלונסו (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
פרננדו אלונסו (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

דאי סיפר ל-ONE על המעבר שרוקם עור וגידים: "אני לא רוצה להישאר יותר בפורמולה 3, אני רוצה להתקדם ולעבור להתחרות ברכב חזק יותר. יש מספר יעדים, יש כמה הצעות מקבוצות שונות. אני אצטרך לעשות טסטים אחרי שתסתיים העונה כדי לראות לאן אלך".

יש לציין שמבחינה כלכלית, במצבו של דאי לא השתנה והוא עדיין מחפש ספונסרים. כרגע הוא נשען על השקעה של הוריו שמחזיקים את הקריירה שלו בחיים. מעבר לפורמולה רנו 3.5 ימשוך יותר משקיעים, אך אלון לא יוכל לסדר לעצמו עדיין הכנסה כספית שתתחיל לכסות את ההשקעה האדירה במהלך השנים האחרונות.

אלון דאי. "יש הצעות, אנחנו בשלב המשא ומתן" (צילום: מערכת ONE)
אלון דאי (ONE) | צילום: מערכת ONE

ועדיין, דאי שומר על אופטימיות: "זה ענף שמסוקר בצורה הרבה יותר רצינית. יהיה הרבה יותר קל למשוך משקיעים, אני מקווה. בסך הכל הדבר שהכי חשוב לי כרגע זה להתקדם, מיציתי את עצמי כנהג פורמולה 3 ואני לא יכול להישאר תקוע במקום".