מרוצי מכוניות. בשורה גדולה לחובבי הז'אנר (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
מרוצי מכוניות. בשורה גדולה לחובבי הז'אנר (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

בשורה משמחת לחובבי הספורט המוטורי בישראל, ועדת חינוך, הספורט והתרבות אישרה היום (רביעי) את קיומם של מירוצי מכוניות בישראל לאחר מאבק ארוך בעניין זה. 

למעשה, אושרו 3 תקנות מכריעות בנושא הספורט המוטורי ובעצם הסתיים ההליך החוקתי של עניין זה. התהליך החוקתי החל ב-2005 ורק 5 שנים לאחר מכן, הועדות והשרים אישרו את כל הסעיפים הדרושים.

החותמת בעניין זה הושגה כתוצאה מאישור של שלוש תקנות. התקנה הראשונה מוגדרת כתנאים לאישור מסלול וקובעת כי על המארגן לספק את השעות, מועד, כלי הרכב המשתתפים וכל פרט שיתבקש על ידי הרשויות. כמו כן, מארגני המרוצים יצטרכו לערוך בדיקות טכניות לכלי הרכב ולהשיג את אישור המשטרה.

התקנה השניה עוסקת בנהיגה עצמה בכלי הרכב שבעצם אינם חוקיים לנהיגה על כבישי ישראל. לכן, הגעתם של אותם רכבים למסלול תעשה בצורה מבוקרת וזהירה כאשר מכוניות המירוץ הוגבלו לנסיעה של עד 100 מטרים בלבד ויגיעו לתחרות על גבי כל רכב המתאימים לכך.    

התקנה האחרונה שאושרה קשורה לתוקף רישיון הרכב של אותו כלי תחרותי שבעצם יהפוך לרכב המשמש לתחרויות בלבד במידה וישנה את מבנהו.

למרות הבשורות האופטימיות לחובבי הספורט, נדרש משרד התרבות והספורט לפרסם את התקנות ברשומות וזה עלול לקחת מספר שבועות לפחות. כרגע נראה כי יעברו מספר חודשים עד שהמרוצים הראשונים ייצאו לדרך. 

ראלי. בארץ זה עוד לא חוקי (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
רכבים שישנו את המבנה שלהם יאבדו את רישיונם (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי תקנות הנהיגה הספורטיבית שאושרו היום יאפשרו לקדם ולעודד את הספורט המוטורי בישראל ולמנוע תחרויות פרועות ובלתי מבוקרות של נהגים צעירים, הנוהגים בכבישים ומסכנים את עצמם ואת הציבור.

"יש בכוחו של הספורט המוטורי לפתח מיומנויות גבוהות בהפעלת הרכב, לחנך לאזרחות טובה ולהתייחסות נאותה והוגנת יותר של נהגים לזולתם בכביש", הוסיף כץ.

המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום, אמר ל-ONE בתום הישיבה: "אני שמח שלאחר חמש שנים הצלחנו יחד עם משרד התרבות והספורט לקדם את התקנות ולהתיר את הפלונטר שהיה קיים חמש שנים. עכשיו נוכל לקדם את הפרוייקט מחולל השינוי להקמת הפארק המוטורי בחצרים שישנה את פני הנגב.

סילבן וגודי באו לתמוך בתושבים (מיכה בננו) (צילום: מערכת ONE)
סילבן וגודי באו לתמוך בתושבים (מיכה בננו) | צילום: מערכת ONE

"מה שנותר כעת זה לגרום למשרד התחבורה לתמוך בפרוייקט לתמוך בפרוייקט ולא להתנגד לו. מנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אורנה הוזמן בכור, קידמה את התקנות בוועדה הבין משרדית ותמשיך להוביל את הפרוייקט".