כך זה יראה עם הספונסר החדש (צילום: ספורט 5)
כך זה יראה עם הספונסר החדש | צילום: ספורט 5

אחרי ארבע שנים בהן חברות קטאריות (קטאר פאונדיישן וקטאר איירווייס) שימשו כספונסריות עבור ברצלונה, החל מהעונה הבאה ולארבע השנים הקרובות יופיע שמה של חברה מסחרית אחרת על החולצות של הבלאוגרנה. המועדון הקטאלוני הודיע רשמית היום (רביעי) על חתימת הסכם חסות עם "ראקוטן" היפנית.

"ראקוטן" היא חברת הסחר האלקטרונית (כמו EBAY) הגדולה ביותר ביפן ובין 10 החנויות הוירטואליות הגדולות ביותר בעולם. שווייה מוערך ב-5 מיליארד דולרים והיא מעסיקה למעלה מ-3,700 עובדים. בסין, אתר הספונסר החדש של בארסה הוא בעל מספר הכניסות הרב ביותר אחרי "יאהו". הארגון גם מחזיק קבוצת בייסבול ביפן בשם ראקוטן איגלס.

במסגרת ההסכם, לקופה של ברצלונה יכנסו בכל שנה 60 מיליון יורו. למעשה, מדובר בעסקת החסות השניה הכי גדולה בכדורגל העולמי, כשרק מנצ'סטר יונייטד מרוויחה יותר כספים מ"שברלוט", ענקית הרכב, שמכניסה בכל שנה 71 מיליון יורו לשדים האדומים.

מי שרקם את עסקת הענק עבור ברצלונה הוא ג'רארד פיקה, שנמצא בקשרי ידידות עם בעלי ראקוטן, הירושי מיקיטאני. "העסקה נסגרה עוד ב-2015, כשנפגשנו לארוחת ערב בביתו של מר מיקיטאני בסן פרנסיסקו", חשף ג'וספ מריה ברתומאו, בהכרזה על העסקה. נשיא ברצלונה החמיא לספונסר החדש: "ראקוטן היא חברה מודרנית, צעירה וטכנולוגית שרק רוצה להמשיך ולהתפתח".