כדורגל בסין. לא מצליח להמריא (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
כדורגל בסין. לא מצליח להמריא (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

הסינים אמנם צוחקים על העולם כל הדרך אל הבנק, אבל בכל הקשור לכדורגל, יש להם עוד הרבה מה ללמוד בניהול הכלכלי של הענף. הספונסר הראשי של הסופר-ליג בסין, חברת הצמיגים האיטלקית פירלי, המאמצת את אינטר, הודיעה כי היא נוטשת את התאחדות הכדורגל בסין ובמדינה טרם מצאו נותן חסות חלופי.

בנוסף, גוף השידור המרכזי בסין מסרב לשדר את המשחקים, כאשר הדיווחים מצביעים גם על מכירת כרטיסים חלשה במחזור הראשון של לפני שבוע, בפתיחת העונה השמינית של הסופר-ליג וה-18 בסך הכל מאז הכדורגל הפך למקצועני בסין.

ב-2004 שימשה כספונסרית של הליגה ענקית התעשייה והטכנולוגיה הגרמנית סימנס, אך הקונצרן לא היה מעוניין בהמשך החוזה. ב-2005 הליגה התקיימה ללא ספונסר ראשי, למרות שהליגה החלה באיחור של חודש בגלל החיפוש אחר נותן חסות.

פינג פונג (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
פינג פונג (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

מאז נמצאו חברות שהעניקו גב כלכלי רחב לליגה הסינית, כאשר ב-2009 נכנסה פירלי לתמונה, אך לא להמשיך את החוזה בשל פרשות שחיתות וחוסר עניין של הקהל בליגה המקומית.

מרבית ענפי הספורט בסין אינם נחשבים למקצועניים, כאשר הטניס שולחן נחשב לספור העממי הפופולארי ביותר, עם כ-200 מיליון שחקנים. אהובים מאוד גם הבדמינטון (כדור נוצה) והכדורעף, כאשר בהתמודדות על מדליית הזהב בכדורעף נשים באולימפיאדת 2004 צפה קהל שיא של 30 אחוז מבעלי הטלוויזיה במדינה.

בהמשך הרשימה נמצא הכדורסל, בזכות יאו מינג, והכדורגל, עם כעשרה מיליון אוהדים סינים נלהבים לספורט הפופולארי בעולם, אך אלה מעדיפים לצפות בליגות ובמפעלים האירופיים.