ההולנדים חוגגים את ה"שוויון" (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
ההולנדים חוגגים את ה"שוויון" (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

על הניצחון המרשים של גרמניה על אוסטרליה ניתן להסתכל גם כקרב נוסף במלחמה הבלתי נגמרת בין נייק לאדידס. הפעם היתה זו אדידס עם הנבחרת המזוהה ביותר עמה, גרמניה (ארץ המקור של החברה), שהנחילו לנייק ולאחת מהמאומצות שלה, אוסטרליה, הפסד צורב.  

אתמול (שני) הצליחה נייק לנקום, כאשר אחת הנבחרות הנהנית מהסכם חסות עם החברה האמריקנית, הולנד, גברה על דנמרק של אדידס. 

בסך-הכל נייק ואדידס מעניקות חסות ל-22 נבחרות מתוך ה-32 המתחרות במונדיאל. לצד נבחרת האורנג', ברזיל, אנגליה ופורטוגל הן הנבחרות הבולטות החוסות תחת כנפיה של נייק ואילו אדידס מייצגת את ארגנטינה, צרפת, ספרד וכמובן גרמניה. 

אדידס היא אחת מהספונסריות של פיפ"א וכמובן גם ספקית הכדור הרשמי למשחקים, הג'אבולני, אשר הביא להתמרמרות בקרב שחקנים ושוערים. רובם, יש לאמר, בנבחרות החתומות אצל המתחרה נייק.

למרות שהאחרונה אינה ספונסרית רשמית, הרגע השיווקי הזכור ביותר עד כה הקשור למשחקים הוא ללא ספק הפרסומת לקונצרן הענק האמריקני, בכיכובם של רוני, רונאלדו, פדרר, בראיינט והומר סימפסון. 

טענה זאת מקבלת חיזוק ממדד הנבדק על-יד סוכנות נילסן, לפיו בזכות הפרסומת, write the future, קיבלה נייק פי 2 אזכורים בבלוגים, פורומים, פייסבוק וטוויטר מאשר נייק. מדד נוסף המדגיש את המחטף של נייק הוא יוטיוב. לעומת כ-15 מיליון צופים לפרסומת של נייק, רק למעלה מ-3 מיליון צפיות לפרסומת של אדידס. 

מורל וג´ילארדינו. רייטינג נאה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
מורל וג´ילארדינו עולים לכדור גובה (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

הפרסומת של אדידס עלתה בשבוע שעבר, שבועיים אחרי זו של נייק. לצד הפרזנטור הקבוע של אדידס, דייויד בקהאם, מופיעים בפרסומת סנופ דוגי דוג, הצמד האלקטרוני "דאפט פאנק", סולן ה"סטון רוזס", איאן בראון, חברי להקת "פראנץ פרדיננד" וכוכבי סדרת "מלחמת הכוכבים" המקורית, הריסון פורד בצעירותו, הרובוטים החביבים RJD2 ו-C3PO וכן דמויות נוספות שהגה ג'ורג' לוקאס. 

נייק עשתה צעד גדול במאבק על עולם הכדורגל מול אדידס כשרכשה לפני כשלוש שנים את יומברו, ספקית ציוד כדורגל המקיימת הסכם חסות עם נבחרת אנגליה שנים רבות.

נייק ממשיכה להחזיק את יומברו כמותג נפרד ושווי העסקה מול אנגליה מוערכת ב-34 מיליון יורו בשנה. עסקה נוספת שעשתה נייק לחיזוק אחיזתה בענף הוא הסכם חסות עם צרפת ל-7 שנים, במסגרתו מעבירה נייק לנבחרת הטריקולור כ-40 מיליון דולר בשנה. 

מאקויה רק רצה לצפות במשחק של גרמניה (GettyImages) (צילום: מערכת ONE)
גרמניה חוגגת (GettyImages) | צילום: מערכת ONE

מנגד, לאדידס הסכם עם פיפ"א עליו שילמה החברה 351 מיליון דולר. ההסכם שנחתם ב-2005 מעניק לחברת הספורט מעמד של ספונסרית רשמית בשני המונדיאלים הקרובים וכולל עדיפות לאדידס בכל הקשור לפרסום באצטדיונים ובטלוויזיה במהלך אירועי הענק. 

בינתיים, מבחינת תוצאות במונדיאל, יש תיקו בין שתי הענקיות. בקרוב תתמודד גרמניה מול סרביה הנהנית מחסות של נייק ואילו דרום קוריאה המרשימה והמפתיעה, גם היא חתומה אצל נייק, תפגוש את ארגנטינה של אדידס. 

משתרכת אחרי שתי הגדולות היא פומה, עם שבע נבחרות במונדיאל להן היא מעניקה חסות, הבולטת ביניהן היא איטליה.