קאקה ורונאלדו (צילום: רויטרס)
קאקה ורונאלדו. מותגים מהלכים | צילום: רויטרס

בעוד מדריד כולה נרגשת וחוגגת את ההחתמה של רונלדו שיעבור אליה ממנצ'סטר יונייטד כבר הספיקו חברות השיווק לבדוק ולהעריך כמה שווה העיסקה היקרה הקודמת של ריאל – העברתו של קאקה
.
חברת וובר שנדויק העוסקת בין היתר במחקרי שיווק בתחום הספורט בדקה והגיעה למסקנה כי קאקה הוא מותג בעל ערך רב שיביא בסופו של דבר להכנסות בשווי 100 מיליון דולר. הסכום הזה כולל את עיסקאות השיווק ומכירת החולצות ומוצרים נוספים הנושאים את שמו של השחקן.

בנוסף יגדלו מכירות הכרטיסים למשחקי ריאל ויורחב בסיס האוהדים העולמי, הנחשב לאחד הגדולים בעולם גם כך, של המועדון המלכותי הספרדי.

השפעה נוספת בעקבות הגעתו של קאקה תהיה האופציות של ריאל מדריד בסיום העונה הקרובה, למשחקי ראווה בשווקי מפתח עבורה בעיקר במזרח אסיה. על משחקים אלה יהיו מפיקים שיהיו מוכנים לשלם הרבה יותר כסף מבעבר.

המחקר התקיים לפני הגעתו של רונאלדו לקבוצה, כך שבכל נושאי השיווק וכאמור אותם משחקי ראווה אין ספק שכוחה של ריאל עתה עוד גדול יותר והיא תנסה לייצר את מקסימום ההכנסות האפשריות עם בסגל הנוצץ שלה. ההעכרות כרגע הן שרונלדו יגרום להכנסות של כ- 130 מיליון דולר נוספים בשנה.

בפעם שעברה שדובר על סכומים בסדר גודל כזה היתה כאשר דיויד בקהאם שהיה מותג על הגיע לקבוצה. מכירות החולצות שלו עלו בין לילה לשיאים חדשים והוא השתלט בקלות על כותרות העיתונים בתור מגה שחקן וסלבריטי. בחצי שנה מכרה הקבוצה ברחבי העולם כמיליון חולצות של בקהאם.

השחקן הכניס למועדון בארבע שנות משחק סכום דמיוני של כחצי מיליארד דולר.
באותה תקופה היה בקהאם חלק מסוללת כוכבים כמו ראול, זידאן ורונלדו.

מכון למחקר ספורט וביזנס בינלאומיים באוניברסיטת קובנטרי (CIBS) מסר באמצעות הדירקטור פרופסור סיימון צ'דויק כי "אם ריאל תדע לנתב היטב את דרכם השיווקית של השחקנים, לצד הצלחות על המגרש היא תוכל להרויח בגדול. שני השחקנים יחזירו מהר מאוד את ההשקעה הכרוכה ברכישתם ועלות שכרם".