נעליי "אייר ג´ורדן", דגם חדש בקרוב (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
נעליי "אייר ג´ורדן", דגם חדש בקרוב (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

חטיבת השיווק של מותג "אייר ג'ורדן" בנייקי ממשיכה לעבוד במרץ על הנעליים של מייקל ג'ורדן, כוכב העל לשעבר של ה-NBA - שהחיבור איתו הכניס סכומי כסף אדירים לנייקי עם השנים.

עכשיו מודיעה נייקי כי היא תוציא את הדגם החדש והמודרני של נעלי "אייר ג'ורדן" ובימים הקרובים תקיים מספר אירועי יחסי ציבור ופרסום. הקמפיין יימשך מספר שבועות עד פברואר הקרוב, אז תתקיים המסיבה הרשמית עם כל המכובדים ובנוכחות מייקל ג'ורדן כדי לחשוף לעולם את זוג הנעליים החדש.

הדגם החדש הנוכחי הוא חלק מההיערכות לחגיגה הגדולה שמתכננת נייקי בשנה הקרובה. ב-2010 תחגוג החברה את מלאת 25 שנים למותג "אייר ג'ורדן". מייקל ג'ורדן עצמו התיחס לאירוע המרגש ואמר כי: "בשנה הקרובה, יובל 25 השנה לנעל הנושאת את שמו מציינים אבן דרך מיוחדת בדרך שלו עם נייקי. עם כל דגם של נעל אייר ג'ורדן שיצאה לשוק, חובבי הספורט שרכשו אותה רק הגיבו היטב ונתנו לי את הכוחות לגשת עם נייקי ליצירת הדגם הבא - מעבר לדמיון שלהם".

גם על הפרקט, ג´אודן הציג לראווה את נעליו (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
גם על הפרקט, ג´אודן הציג לראווה את נעליו (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

נעלי "אייר ג'ורדן" החדשות יימכרו בחנויות המפעל של נייקי, באינטרנט ובשאר חנויות נייקי ברחבי העולם. המחיר המתוכנן לזוג נעליים עם ההשקה יהיה 170 דולר.

ההודעה של נייקי מגיעה ימים ספורים אחרי שבארה"ב פורסמה בהבלטה ההחלטה של חברת אדידס להסיר את החסות שלה מאוניברסיטת פלורידה, בגלל שהבן של מייקל ג'ורדן נעל נעלי "אייר ג'ורדן" במשחק כדורסל וסירב לנעול נעלי אדידס.

_OBJ

נייקי החתימה את מייקל ג'ורדן על חוזה פרסום באמצע שנות ה-80 עם צאתו מהקולג'ים והבחירה בדראפט ע"י שיקאגו בולס. החוזה הראשון היה לחמש שנים תמורת סכום של 2.5 מיליון דולר.

במבט לאחור, מדובר החלטה גאונית של נייקי, שכן בזכות מותג ג'ורדן היא יצאה מהקשיים שהיו לה, ובנוסף חדרה לשוק הכדורסל שבו כמעט לא היתה מוכרת.

נייקי קיבלה בתחילת הדרך יחסי ציבור אדירים שכן נעליי "אייר ג'ורדן" נפסלו למשחק על ידי ה-NBA בגלל הצבע השחור אדום שלהם, שהיה בניגוד למקובל באותה תקופה בה נעלו כולם נעליים לבנות.

ג'ורדן עצמו נעל את הנעליים האלה, ונייקי שילמה את הקנסות שלו מהנהלת ה-NBA שהגיעו לכ-5000 דולר למשחק, וזכתה בפרסום השווה מיליונים.

בהמשך יצרה נייקי מחלקה מיוחדת שמטפלת רק במותג הקרוי על שמו של ג'ורדן.  "אייר ג'ורדן" הוא אחד ממותגי הספורט המצליחים ביותר בהסטוריה, והכניס לנייקי מעל 2 מיליארד דולר רווחים.