גוגל. רוצים לשדר גם ספורט (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
גוגל. רוצים לשדר גם ספורט (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

גוגל רוצה נתח גם בשוק שידורי הספורט. ענקית החיפוש חתמה על חוזה לשנתיים עם ליגת הקריקט הבכירה של הודו, שיאפשר לחברה להעביר באמצעות יוטיוב שידור חי בתשלום של משחקי הליגה, שתחל ב-13 במארס. גם לקוחות הדור השלישי בסלולר יוכלו להנות מהשירות, כך מדווח הלוס אנג'לס טיימס. 

המהלך מסמן את כוונת גוגל  להפוך את יוטיוב שבשליטתה, מאתר לחיפוש קטעי וידאו לרשת טלוויזיה שתפעל על גבי האינטרנט והסלולר.

מנהל הפיתוח של גוגל אוסטרליה רייאן הול לא הסכים לנקוב בסכום המדוייק של העסקה - הכוללת זכויות בכל העולם פרט לארה"ב - אבל אמר שגוגל תתחלק בהכנסות עם ליגת העל ההודית (IPL).

קריקט הוא הספורט הפופולרי ביותר במדיה בת 1.1 מיליארד התושבים וזכויות השידור בטלוויזיה לחרבי העולם נרכשו תמורת 1.2 מיליארד דולר לעשר שנים.

יו"ר ה-IPL לאליט מודי אמר שהעסקה תהפוך את "ערוץ הIPL ביוטיוב לאצטדיון הווירטואלי הגדול בעולם. רמז מטרים לכוונות גוגל לגבי יוטיוב קבלו הגולשים לפני שלושה חודשים (26 באוקטובר), כאשר 10 מיליון צפו במופע חי של להקת U2. 

קריקט. רוצים את הליגה ההודית? יש באינטרנט (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
קריקט. רוצים את הליגה ההודית? יש באינטרנט (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

באוסטרליה, זכויות השידור הטלוויזיוניות ל-IPL באיכות HD שייכות לרשת Ten, כאשר כל משחק מושך בין 40 ל-50 אלף צופים. דוברת הרשת ג'נט מקלופלין לא הביעה חשש מגוגל כשאמרה ש"צופים מעדיפים לצפות בשידור על גבי מסך הטלוויזיה, לעומת אינטרנט וסלולר מעניקים לאוהדי ספורט אפשרות לעקבו אחר ההתרחשויות מכל מקום". 

אך נדמה שמקלופלין ורבים שכמותה מסרבים לראות את התמונה הכוללת. כמעט כל מכשירי הטלוויזיה שנרכשו בארה"ב בשנה שעברה מכילים חיבור לאינטרנט, כשברבים מהם אייקון יוטיוב על המסך המאפשר צפייה אונליין. 

קריקט. יהיו ענפים נוספים באינטרנט מלבד הליגה ההודית (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
קריקט. יהיו ענפים נוספים באינטרנט מלבד הליגה ההודית (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

בסוף השבוע דיווח הגוגל את תוצאות הרבעון האחרון ל-2009, הכנסות של 6.7 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.97 מיליארד דולר. כניסתה של האימפרייה הכלכלית מספר אחת באינטרנט- השולחת זרועות לכל עבר - גם לתחום שידורי הספורט, אינו אמור מפתיע, בשל נתח השוק העצום של ענף זה.

בשנים האחרונות גופי ספורט דורשים יותר כסף על מכירת זכויות לאינטרנט ולסלולר, כשברקע הכרסום המתמיד של המדיות החדשות בשוק הטלוויזיה. בגוגל מבינים שאם לא יכנסו עכשיו זה עשוי להיותת מאוחר עבור מלכת האינטרנט.

בכל מקרה, גוגל לא אמרה את המילה האחרונה בכל הקשור לשידורי ספורט ברשת. רייאן הול חשף טפח מחזון הבחרה בתחום זה והודה כי דיבר עם גופי ספורט נוספים באשר לרכישת זכויות שידור.