פורמולה 1. מרלבורו תתמוך מאחורי הקלעים (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
פורמולה 1. מרלבורו תתמוך מאחורי הקלעים (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

'פיליפ מוריס' חידשה את החוזה עם פרארי ותשלם 480 מיליון דולר לשלוש שנים
אך הלוגו או השם שלה לא יופיע על רכבי החברה האיטלקית במסלולי המרוץ.

לא אחת מוכנות חברות ענק לשלם סכומי כסף גבוהים על מנת להופיע כנותנות חסות באירועי ספורט גדולים ולהנות מחשיפה אדירה בענפים פופולארים ובעלי תדמית נוצצת, אך מסתבר שיש חברות ענק שאף שופכות כסף רב על ספונסר מבלי ששמן או הלוגו שלהן יראה כלל.

אימפריית הטבק 'פיליפ מוריס', האחראית בין היתר על מותג הסיגריות 'מרלבורו', חידשה את חוזה האימוץ שלה עם קבוצת הפורמולה 1 פרארי, למרות שפרסום טבק אסור בספורט, כולל בענף הספורט המוטורי.

הפעם האחרונה בה לוגו 'מרלבורו' הופיע על מכונית של פרארי במרוץ רשמי היתה בגרנד פרי הסיני ב-2007.

'פיליפ מוריס', החתומה על שיתוף פעולה עם פרארי מאיטליה מאז 1997, האריכה את חוזה ההתקשרות עד 2015. לפי הערכות, ענקית הסיגריות הזרימה לקבוצה המוטורית כמיליארד דולר בעשר השנים האחרונות.

פורמולה (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
פורמולה (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

בשנה האחרונה הופנו חצי ביקורת לעבר פרארי בגלל פרסום סמוי של 'מרלבורו' על רכביה. מכוניות פרארי הוטבעו במעין ברקודים שמזכירים בצבעם ובעיצובם את מותג הסיגריות האדום-שחור המפורסם. חברת מכוניות הספורט והיוקרה נאלצה לוותר על שיטת הפרסום שהתבררה כלא כל כך מתוחכמת ולהסיר גם את אותם ברקודים.

החיבור של 'מרלבורו' עם הפורמולה 1 ארוך שנים. כבר ב-1972 שיתף מותג הסיגריות פעולה עם קבוצת המרוצים המוטורים הבריטית (BRM), בה נכלל לפני כן אחד מגדולי הנהגים, וויליאם היל. כעבור שנתיים הצטרפה למקלארן ויחד הפכו לקבוצת המרוץ המצליחה של שנות ה-80 ותחילת ה-90 עם אלאיין פרוסט ואיירטון סנה, עד עזיבתו של הברזילאי ובעקבותיה החבירה של 'מרלבורו' לקבוצה האיטלקית, פרארי.