מירוץ 'הנאסקר' (רויטרס) (צילום: מערכת ONE)
מירוץ 'הנאסקר' (רויטרס) | צילום: מערכת ONE

כולם יודעים שפיצוחים הולכים מצויין עם צפייה באירועי ספורט. השנה נראה שבמרוץ הנאסקאר בריצ'מונד יפצחו מעל מהרגיל, כאשר מארגני התחרות נסחפו מעט בשילוב בין אחד החטיפים הפופולאריים על המפצחים, פיסטוק, לבין ההתרגשות על המסלול.

וונדרפול פיסטאצ'יוס (wonderful pistachius), חברה לשיווק והפצה מובילה מארה"ב, חתמה על הסכם חסות עם מארגני מרוצי נאסקאר, והמרוץ שיתקיים ב-10 בספטמבר יקרא מעתה 'וונדפול פיסטאצ'יוס 400' או מרוץ הפיסטוקים הנהדרים, בתרגום חופשי. ההסכם נחתם לתקופה של שלוש שנים.

"כאשר צופי הנאסקאר יעקבו בדריכות אחר האירועים במסלול המרוץ, מהיציעים או באמצעות הטלוויזיה בבית ויעודד את הנהג האהוב עליהם, 'וונדר פיסטאצ'יוס' רוצה להיות החטיף המנצח", אמר מארק מסטן, המשמש כסגן נשיא החברה לענייני שיווק, לאחר החתימה על הסכם האימוץ.

באופן מעט מפתיע, ארה"ב הינה מגדלת הפיסטוק הגדולה בעולם אחרי איראן, בפער ניכר מסוריה וטורקיה. פרי עץ הפיסטוק נחשב לדל קלוריות יחסית ובעל שיעור נמוך של שומן ומלבד לפיצוחים משתמשים בו להכנת קינוחים שונים, כגון בקלוואה, רחאת לוקום וכנאפה.

אירוע הנהיגה בריצ'מונד נמשך סוף שבוע שלם, בו גם האוהדים זוכים להנות מחוויית נהיגה על מסלול איכותי. הנהגים החובבים מוזמנים ב-9 בספטמבר, יום לפני התחרות של המקצוענים, להפגין את ביצועיהם. המרוץ וההפנינג מסביב מתקיים בעיר ריצ'מונד שבמדינת וירג'יניה שבמזרח ארה"ב, לא רחוק מניו יורק.