למרות הביקורות השליליות, נתונים שפורסמו לאחרונה הוכיחו שקהל הצופים אוהב את "מלך האריות". הסרט החדש שבר את שיא ההכנסות לסוף שבוע בחודש יולי. "מלך האריות" עקף את "הארי פוטר ואוצרות המוות" שהחזיק בשיא עד כה כשהרוויח 169 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון לצאתו, בעוד "מלך האריות" הרוויח 185 מיליון דולר.

מומחים בתעשיית הקולנוע חזו שהסרט ירוויח 150 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון, תחזית שהתבררה כצנועה. שיא ההכנסות בחודש יולי הוא לא השיא היחידי שהסרט שבר. "מלך האריות" הוא הסרט התשיעי המכניס ביותר בסוף השבוע הראשון לצאתו, וגם הסרט המכניס ביותר בסוף השבוע הראשון עם סיווג PG. 

בעשרת הימים שעברו מאז יצא לאקרנים, "מלך האריות" הרוויח 531 מיליון דולר מסביב לעולם. "יש לנו סיבה למסיבה", אמרה קתלין טף, נשיאת ההפצה של דיסני בראיון למגזין וראייטי. "ל'מלך האריות' יש תהודה בתרבות, אפשר לראות את כל סוגי האנשים באים לצפות בו. אנשים רוצים להיות חלק".

גם בישראל הפך "מלך האריות" להצלחת ענק במחי סוף שבוע אחד. מחברת יחסי הציבור של הסרט נמסר שיותר מ-250,000 אנשים כבר צפו בסרט בסוף השבוע הראשון להקרנתו בישראל - הפתיחה הגבוהה ביותר לסרט של דיסני בישראל, והפתיחה השנייה בגובהה בכל הזמנים לסרט בישראל. את המקום הראשון ברשימה המיוחסת הזו מאייש עדיין "מהיר ועצבני 8" שיצא לפני שנתיים. ללמדנו שאנשים אוהבים אריות, אבל אוהבים עוד יותר מכוניות מהירות.