מסתבר שגם לצאת מהארון צריך לעשות עם קצת תאקט - או כך לפחות למדה על בשרה מארה ווילסון, הילדה-כוכבת ששיחקה את מתילדה בסרט הילדים הקלאסי. בראיון לאתר "Lambda Legal", שעוסק בזכויות קהילת הלהט"ב, ילדת הפלא לשעבר אמרה שהיא מתחרטת על הדרך, ובעיקר העיתוי, בו יצאה מהארון.

ווילסון סיפרה על נטייתה המינית לפני השנה בעקבות אירוע ירי במועדון לילה המזוהה עם הקהילה הגאה באורלנדו בשנת 2016. לאחר האירוע הטראגי, היא פרסמה תמונה ישנה שלה וכתבה: "אני, במועדון גייז, כשהייתי בת 18. אני נבוכה להסתכל על זה עכשיו...".


בהמשך לפוסט הראשון היא כתבה: "כשהייתי 'בחורה סטרייטית' וממש לא התאמתי למקום. אבל אני חייבת לומר, הרגשתי כזאת קבלת פנים חמה שם. קהילת הלהט"ב תמיד הרגישה כמו בית, בעיקר כמה שנים לאחר מכן, כשלמדתי משהו על עצמי". יום לאחר מכן, כשנשאלה עוד על הווידוי המבולבל, היא הבהירה: "אמרתי שבעבר הזדהיתי בעיקר כסטרייטית. בזמן האחרון אימצתי את התיוג של בי או קווירית".

המסרים הסותרים, ובעיקר עיתוי הפרסום, יצרו תחושה של נרקיסיזם לא מודע לעצמו במקרה הטוב, ושל ניצול ציני של טרגדיה במקרה הרע. במבט לאחור, ווילסון מתחרטת על הדרך בה התנהלה: "אני כל הזמן חושבת שלא הייתי צריכה לעשות את זה, כי האשימו אותי בכך שניצלתי את הטרגדיה כדי לקבל תשומת לב. אין ספק שאני אוהבת תשומת לב, אבל אני לא כל כך קלת דעת שאהפוך את הטרגדיה לסיפור על עצמי ועל החיים שלי, זה לא מה שניסיתי לעשות".

למרות החרטה, ווילסון עברה מהר מאוד למתקפה נגדית, והאשימה את מבקריה: "הרבה אנשים אוהבים להגיד לנשים – בעיקר לנשים קוויריות – שהן עושות דברים בשביל תשומת לב. זה נראה לי מוזר שהדבר הכי נורא שאישה יכולה לעשות זה לעשות משהו בשביל תשומת לב". היא לא עצרה בהאשמת המבקרים וניסתה להציג את עצמה כאבירת הקהילה הגאה: "אני חושבת שאם את נמצאת במקום בטוח שמאפשר את זה – שזה המקום שאני נמצאת בו – זה חשוב שתצאי מהארון".

"אני לא רואה את עצמי כמצילה של אף אחד", ווילסון המשיכה, "אבל אני מעדיפה שזאת תהיה אני – שיכולה להרשות לעצמה טיפול – מי שיטרידו אותה בגלל מי שהיא, מאשר איזה ילד להט"בי אחר. אני חושבת שזה חשוב". אז בעצם היא השליכה עצמה על הרימון בשביל כל הילדים המסכנים, זה הכל. חבל רק שהיא עשתה את זה ביום בו אנשים באמת נהרגו בשל נטייתם המינית, אבל אף אחד לא מושלם.

לטענת ווילסון, העובדה שיצאה מהארון בתור בי-סקסואלית תרמה לתגובה הקשה שספגה. היא אמרה שלא התוודתה על נטייתה קודם לכן בגלל הדימוי שלילי של בי-סקסואליים בחברה: "בהחלט יש סטיגמה, אחת הסיבות שלא יצאתי מהארון כל כך הרבה זמן היא בגלל שתמיד שמעתי שבחורות בי-סקסואליות הן 'משוגעות'. שמעתי את זה כל הזמן. שמעתי שהן מטורפות, חמדניות, אנוכיות ומחפשות דרמה. הן היו הכי גרועות שיש. הן חיפשו תשומת לב".

אם כל העניין מבלבל אתכם, אתם לא לבד. מכל הראיון הארוך לא ניתן להבין מה זהותה המינית של ווילסון ומדוע היא מיהרה לקפוץ על העגלה הלהט"בית. ברור שזכותה המלאה לשתף כמה שהיא רוצה מחיי המין שלה, אבל מה שנראה ברור למדי הוא שהקהילה הגאה לא נמצאת בראש מעייניה – מארה ווילסון יצאה מהארון בתור חולת תשומת לב - קהילה שספגה גם היא הרבה לאורך השנים. כמו מרטין לותר קינג ונלסון מנדלה לפניה, ווילסון עומדת בגאווה ואומרת: אנחנו פה, אנחנו נרקיסיסטיים, ואנחנו לא נשקוט עד שנקבל את כל תשומת הלב שלכם.

mako תרבות בפייסבוק