יש לא מעט דברים שלא חשבנו שנזכה לראות בימי חיינו, ובכל זאת קרו. למשל - החזרה למסך של "בנות גילמור", סדרת המשך ל"צער גידול בנות" שאפילו הצליחה ולאחרונה הקאסט של "בוורלי הילס 90210", שעדיין נראים מעולה שלושים שנה אחרי. אז אולי זו לא צריכה להיות הפתעה כל כך גדולה שגם ניאו וטריניטי חוזרים למסכי הקולנוע, בסרט הרביעי בסדרת סרטי "המטריקס". יו נואו, בטח בהתחשב באופן בו הסתיימה טרילוגיית הסרטים ההיא.

אחרי אינספור שמועות בנושא, עכשיו זה רשמי - "המטריקס 4" (שם זמני) יוצא לדרך, עם קיאנו ריבס שחוזר לתפקיד ניאו, וקארי-אן מוס שתשוב לתפקיד טריניטי (אחרי שהביטול של "ג'סיקה ג'ונס" שיחרר לה קצת זמן פנוי). את הסרט תכתוב ותביים לאנה ווצ'אוסקי, אבל הפעם בלי לילי - אחותה והשותפה שלה ליצירה הקולנועית והטלוויזיונית עד כה, ומי שביימה וכתבה איתה את טרילוגיית "המטריקס" המקורית, אי אז בסוף שנות ה-90 ותחילת שנות האלפיים.

למרות שהסרט השלישי בסדרה, "המטריקס רבולושנס" שיצא ב-2003, קיבל ביקורות די איומות, באולפני האחים וורנר אומרים שהתסריט החדש של ווצאוסקי עורר אצלם התלהבות, והם גם ללא ספק רוכבים על גל הפופולריות העכשווי של קיאנו ריבס, שהצליח להפוך בשנים האחרונות מפאנץ' ליין של ממים אינטרנטיים לאחד הכוכבים האהובים בעולם, וגם זכה להצלחה בקופות לאחרונה עם "ג'ון וויק 3", הגרסה המחודשת ל"ביל וטד" שמצולמת בימים אלה והופעת האורח ב"צעצוע של סיפור 4" ו"אם זו אהבה" בנטפליקס.

מלבד חזרתם של השלושה האלה, לא ידועים פרטים נוספים על הסרט או העלילה שלו, אבל נראה שלורנס פישבורן לא יחזור לגלם את דמותו של מורפיוס, וישנן שמועות שייתכן שהדמות תחזור בגרסה צעירה יותר ותלוהק מחדש (נשמע כמו התפקיד הבא של דונלד גלובר, לא?). "הרבה מהרעיונות שלילי ואני חקרנו בנוגע למציאות שלנו לפני עשרים שנה אפילו יותר רלוונטיים כרגע", אמרה ווצ'אוסקי, "אני מאוד שמחה שהדמויות האלה חזרו לחיי ואסירת תודה על ההזדמנות לעבוד עם החברים המבריקים שלי".

"המטריקס" המקורי, והמצליח ביותר בסדרת הסרטים שגרפה מעל 1.6 מיליארד דולר בקופות, אכן חגג השנה עשרים שנה לצאתו. הסרטים התרחשו בעתיד דיסטופי בו אנשים הצליחו לפתח בינות מלאכותיות מתקדמות כל כך, עד שהמכונות קמו על יוצריהן והחלו להילחם בבני האדם - ואף ניצחו. בני האדם הפכו לסוללות חיות, והעבירו חיים שלמים כשהם מורדמים ומחוברים בכוח לרשת מציאות מדומה בשם "המטריקס". קבוצת האקרים ולוחמי חופש (בהם גם ניאו וטריניטי), ומאוחר יותר גם קהילה שלמה של בני אדם משוחררים, קראה תיגר על "המטריקס" ועל המכונות, ויצאה למאבק על חירותם של בני האדם.