עזריאלי - מכללה אקדמית להנדסה ירושלים, מתמקדת בלימודי הנדסה וכך מצעידה קדימה את התעשיות עתירות הידע והטכנולוגיה בישראל. הסטודנטים במכללה, לומדים ברמה אקדמית גבוהה, מקבלים עידוד ליזמות ותמיכה בסטארט-אפים ונהנים משיתופי פעולה עם התעשייה.

אם מוסיפים למשוואה אווירה סטודנטיאלית בקמפוס חדיש ושכר לימוד אוניברסיטאי הכולל שנת לימודים ראשונה חינם (במסגרת החוק לחיילים משוחררים ובוגרי שירות לאומי), אפשר להבין איך הפכה המכללה לאפשרות המועדפת על דור העתיד של המהנדסים.

הכל מתחיל בתנאים

במכללה מפעילים את מדור קידום הסטודנט וחורטים על דגלם את המוטו שלפיו "אף אחד לא נשאר מאחור". צוות המדור מטפל באופן פרטני וקבוצתי בסטודנטים המתמודדים עם בעיות לימודיות, רגשיות או כאלו שמגיעים מאוכלוסיות מגוונות שנקודת הפתיחה שלהם היא אחרת משאר הסטודנטים.

המטרה היא לסייע לסטודנטים המתמודדים עם קשיים במהלך לימודיהם, לזהות את כבר בהתחלה את הסיבות ולמצוא פתרונות. לכן גם יש מגוון שירותים ובהם ייעוץ אישי, סדנאות מיומנויות למידה, שיעורים פרטיים, מרחב למידה שקט וטיפול פסיכולוגי. עם תנאים כאלה מהרגע הראשון, אין פלא שנוצר מסלול מהיר להצלחה.

למידה משמעותית – תוך כדי התואר

בעזריאלי מחוברים לשטח. ההוכחה לכך היא מדור קשרי אקדמיה-קהילה, בו מציעים עשייה משמעותית ומתגמלת תוך כדי התואר, המאפשרת למידה והתפתחות.

מה זה אומר? פשוט מאוד: צוות המדור פועל רבות על מנת לאפשר ולקדם עבור הסטודנטים עשייה משמעותית ומתגמלת בכמה שיותר ארגונים ירושלמים מגוונים, עם אוכלוסיות יעד מגוונות, מתוך אמונה כי עשייה חברתית לאורך התואר, תמנף עבור כלל הסטודנטים את השנים באקדמיה ותאפשר למידה והתפתחות. והתוצאות מוכיחות את עצמן.

עזריאלי להנדסה ירושלים- מעונות סטודנטים (צילום: מכללת עזריאלי)
צילום: מכללת עזריאלי

כמו כן, הסטודנטים יכולים לבחור איפה ואיך להשתלב. נכון להיום, מסלולי העשייה השונים של המדור הינם תכניות מעורבות חברתית, קורסים משלבי עשייה, וכמובן פעילות חברתית תמורת נקודות זכות אקדמיות. לא משנה מה תבחרו, הערך המוסף כבר בפנים.

 "הזדמנות שווה ללמוד ולהצטיין לכלל הסטודנטים הלומדים במכללה"

לא מוותרים כאן על אף אחד ואחת. האחראיים על כך הם חברי מדור רווחת הסטודנט, שמאמינים ב"הזדמנות שווה ללמוד ולהצטיין לכלל הסטודנטים הלומדים במכללה".

המדור מספק לסטודנטים מעטפת הוליסטית כלכלית ולימודית, שמאפשרת להם להתגבר על קשיים ולהקדיש יותר זמן ללימודים, להשקיע ולסיים את התואר בהצלחה. בין היתר, המדור מעניק מדי שנה מגוון רחב של מלגות על בסיס נתוני קבלה, הישגים לימודיים, מעורבות חברתית ומצב סוציו-אקונומי וכן מפעיל פלטפורמות שונות לסיוע לימודי.

איך משיגים 90% השמה בתעשייה? בעזרת שרטוט מוקפד של מפת הקריירה

השאלה המתבקשת היא מה בעצם כל כך מיוחד בלימודי ההנדסה במכללה, ובעיקר כיצד שומרים שם על הנתון המדהים של כ-90% השמה בתעשייה. במילים פשוטות, זה אומר שכ- 9 מתוך כל 10 סטודנטים וסטודנטיות שמסיימים לימודי הנדסה בעזריאלי ירושלים, גם מוצאים עבודה בתחום, מה שהופך את המוסד האקדמי הזה לחממה למהנדסי.ות העתיד.

הסוד טמון בשרטוט מוקפד של מפת הקריירה. במכללה מדגישים שהמטרה היא להפוך "מסטודנט להנדסה למהנדס בתעשייה", עם מדור פיתוח קריירה ובוגרים שמסייע לסטודנטים בדרכם להשתלבות בשוק התעסוקה המקצועי.

כך לדוגמא מוצע לסטודנטים להשתתף במגוון סדנאות פיתוח קריירה, בכדי לרכוש כלים ומיומנויות שהכרחיים להצלחה בעולם העבודה החדש. בנוסף, המדור מספק שירותי ייעוץ אישיים בתחומי קריירה וקורות חיים, פורטל משרות, career meet-up וחיבורים לתעשייה עתירת הידע על מנת להציע הזדמנויות תעסוקתיות מגוונות.

התוצאה היא שהמכללה עוזרת לתלמידים לרכוש את כל הידע והכלים שהם צריכים כדי למצוא את התפקיד הבא שלהם בעולם ההנדסה. בהמשך, נציגי המדור ממשיכים ללוות את בוגרי המכללה ומציעים את כל השירותים הניתנים במדור גם לקהילת הבוגרים.

מעדיפים ללכת בדרך שלכם? לפעמים דחיפה אחת קטנה היא כל מה שאתם צריכים כדי להגשים חלומות. בהקשר הזה, בעזריאלי מפעילים את תכנית האקסלרטור: בית עשיר לרעיונות וליוזמות, בו ייתנו לכם כלים ואת כל הידע הרלוונטי כדי להצליח להפוך ליזמים או בעלי סטארט-אפ. בעזרת השילוב בין אקדמיה ויזמות, התלמידים והתלמידות מעבירים מהר ובקלות את הרעיון שלהם משלב התיאוריה ליישום. יעידו על כך עשרות בוגרי המכללה שברשותם כיום חברות מצליחות בתעשייה המעסיקים מאות עובדים.

לגור בשכונה הכי טובה בעיר

ההשקעה מתחילה מיד כאשר הסטודנט נרשם, ממשיכה לאורך הלימודים עם פעילויות העשרה וכוללת כאמור השמה וליווי בקריירה. אבל מאחורי הקלעים, מה שמאוד  מרשים הם המעונות.

לסטודנטים כאן יש אפשרות ללמוד הנדסה בירושלים וליהנות מהאווירה התוססת שאין באף עיר אחרת בישראל. קודם כל, מגדל מעונות הסטודנטים החדש יאפשר לכם דיור בעלויות אטרקטיביות. שנית, ניתן לחיות וללמוד באווירה סטודנטיאלית טכנולוגית עם מעטפת אקדמית רחבה, הנותנת מענה לצרכים האישיים והמקצועיים שלכם.

במילים אחרות, הסטודנטים והסטודנטיות של עזריאלי לא רק לומדים במכללה המובילה בישראל – אלא גם גרים בשכונה הכי טובה בירושלים. הם יכולים לבחור בין 3 סוגי דירות מגורים (דירת יחיד, דירת זוג או דירת שותפים) ולשלם מחיר מצחיק שכבר כולל בתוכו את הכל חוץ מאשר ארנונה וצריכת חשמל ומים: ריהוט, ציוד, אינטרנט WIFI, שמירה, ניקיון השטחים הציבוריים, תאורה, מעליות ועוד. בבניין יש 3 מעליות שאחת מהן מוגדרת כמעלית שבת, מכונות מזון, בית כנסת  ואפילו שירותי כביסה שמסופקים בתשלום נפרד על ידי מכונות ייעודיות בחדר כביסה מרכזי.

בקיצור, לא צריך לחשוב יותר מדי: רוצים להשתלב בתחום ההנדסה? בעזריאלי סוגרים לכם את הפינה בשילוב מושלם בין לימודים, מגורים ועבודה. בהצלחה.