סטוקרית (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
עובדים זמניים. תנו להם לעקוב אחרי המתחרים | צילום: אימג'בנק / Thinkstock
מעט מאוד מעסיקים ומנהלי משאבי אנוש טורחים להשקיע בעובדים הזמניים, כיוון שלדעתם מדובר בבזבוז זמן יקר. אבל מה הייתם אומרים לו היינו מספרים לכם שדווקא אותם עובדים זמניים – סטודנטים, משוחררים טריים או מתמחים – דווקא יכולים למלא פונקציה חשובה וקריטית בחברה, ולחסוך לכם המון כסף? קבלו חמישה טיפים שיעזרו לכם להוציא את המיטב מהעובד הזמני שלכם.

בקשו מהם להחליף את פקידת הקבלה

קחו דוגמא מטיילר ברנט, נשיא סוכנות היח"צ "טי.בי.פי.אר" בבוורלי הילס, שמצא שהמתמחים אצלו קיבלו ערך מוסף מניהול המשרד. "נתנו למתמחים שלנו לענות לטלפונים ולטפל בעניינים אדמיניסטרטיביים בנוסף לעבודת היח"צ שלהם. זה לא רק חסך לנו בעלויות, אלא גם אפשר להם לתרגל מיומנויות שיחה עם לקוחות ועם ספקים".

ברנט ציין שהעובדים הצעירים נשמעו מאוד נלהבים, אדיבים ונמרצים בטלפון, מה שעודד את הלקוחות וגרם להם להרגיש שהם עובדים מול חברה דינאמית ולא "עייפה". בנוסף, העובדים הללו הרגישו מחויבות גדולה יותר מאשר פקידי הקבלה שכל תפקידם הסתכם במענה טלפוני או ניהול יומן, והיו מעורים בכל הקשור לקמפיינים השונים כששוחחו עם לקוחות.

עוד דרך להרוויח מההתלהבות הזו היא לתת למתמחה או לעובד הזמני לשמש כמענה אנושי בשירות הלקוחות – זה יאפשר לו ללמוד על עבודתן של המחלקות השונות (ואולי אפילו לפתור כמה מהבעיות בדרך), יחסוך לכם כאב ראש ויעניק ללקוחות תחושה של ערך מוסף בעבודה איתכם.

תנו להם לנהל את עמוד הפייסבוק שלכם

לעובדים הזמניים הצעירים שלכם אולי חסר ניסיון בעבודה, אבל סביר להניח שהם צברו קילומטראז' לא קטן ברשתות החברתיות. נכון שזה לא הופך אותם למומחים לקידום ושיווק רשתי, אבל הם בהחלט יכולים ללמד אותך דבר או שניים על התנהגות צרכנים בפייסבוק, בטוויטר או באינסטגרם. מעבר לכך, זו הזדמנות עבורם להשתפשף במיומנויות אחרות כמו גרפיקה או קופירייטינג ולצבור ניסיון חשוב בהתנהלות מול לקוחות.

תהיתם פעם אם העסק שלכם זקוק בכלל לעמוד פייסבוק? אולי כדאי להתאים את האתר שלכם גם למשתמשי מובייל וסלולר? כיוון שהמתמחים והעובדים הזמניים שלכם משתמשים בכלים הללו באופן קבוע, הם יוכלו להעניק לכם נקודת מבט שונה על הפלטפורמות השונות שמתאימות לחברה.

דאגו שיסדרו את מאגרי הקבצים שלכם

אחרי שנים של עבודה על המערכת, חילופי עובדים ושיטות תיוק, הגיע הזמן לקחת עובד נמרץ בעל נטיות טכנולוגיות, זמן פנוי והשקפה שונה כדי שיעזור לכם לסדר את מאגרי הקבצים שלכם. אם אין לכם מערכת שיתוף קבצים במשרד, דאגו שהעובד הזמני או המתמחה יפתח לכם תיקייה כזו או יעשה שינויים מהותיים ברשת המשרדית.

תנו לעובדים הללו לעבור על הקבצים הישנים ולנפות את מה שמיותר, כפול או סתם לא רלוונטי – כמובן תחת פיקוחם של עובדים וותיקים יותר, שיעיפו מבט רגע לפני הלחיצה על "מחק" – לסדר את הקבצים הנותרים בתוך תיקיות ברורות ולשפר את שיטת התיוק הדיגיטלית שלכם. בתוך כך, שימו לב שיקפידו לגבות את הקבצים החשובים. מי יודע, אולי הם ימצאו גם כמה אוצרות דיגיטליים מעניינים ב"בוידעם" של הרשת המשרדית?

השתמשו בהם כקבוצת מיקוד

במקרים רבים, העובדים הזמניים ששכרתם יהיו בדיוק בטווח הגילאים שאליו פונה החברה שלכם. מדובר בקבוצת ביקורת בעלת ערך רב, שיכולה להעניק לכם תובנות יקרות על המוצרים שלכם, על שירות הלקוחות ועל מה שהצרכנים שלכם באמת רוצים.

קבוצות מיקוד במכוני מחקר הן דבר שלא קל וזול למצוא, וכאן נכנסים לתמונה העובדים הצעירים – תנו להם לנסות את המוצרים, להעיר הערות בונות, להציע הצעות ואפילו לחלוק את ההתנסות הזו עם חברים בני גילם.

תנו להם לעקוב אחר המתחרים

לעובדים במשרה מלאה אין תמיד זמן לעקוב אחרי מה שקורה אצל המתחרים, לנטר את הטרנדים החדשים בתחום ולהיות עם האצבע על הדופק. זה יכול להיות תפקידם של העובדים הזמניים – מתחקיר ברשת ועד עבודה כלקוחות סמויים בשטח.

איסוף המידע חשוב לא רק כדי שתוכלו להישאר מעודכנים בכל מה שקורה בתחום, אלא גם כדי לקבל משוב אמיתי וכנה על מיקומכם בענף, החסרונות והיתרונות שלכם על פני המתחרים ומקומות לשיפור שיביאו אתכם לשלב הבא.  

מתלבטים היכן ללמוד? היכנסו לייעוץ חינם תוך שלוש שעות