שוב אנחנו בפינה האהובה עלינו: השמות שהכי אהבתם בחודש אפריל. אז יש פה כמה שמות חדשים, כמה ישנים, ובעיקר כמה שממש כדאי לשים לב אליהם, כי אולי אולי הם יהיו השם הבא של התינוק או התינוקת שבדרך. אז קדימה, הנה זה בא: 

  1. אמרי: השם אימרי מגיע אלינו מהתנ"ך, שם הוא מופיע בספר דברי הימים א' ובספר נחמיה בכתיב חסר (אמרי), כשמו של אבי זכור, מבוני החומה המחודשת של ירושלים. מקורו בקיצור השם המקראי אֲמַרְיהו. הורים הבוחרים בשם אימרי לבנם רוצים לחנך אותו לדעתנות, כריזמה, מנהיגות, יוזמה וכן לבטא את החיבור שלהם לעולם התנ"ך והמקורות היהודיים.
  2. לביא: השם לביא מופיע בספר יחזקאל בתנ"ך כתיאור לגור אריות. הלביא מופיע גם בספר איוב כתיאור לבעל חיים חזק שמתפקד גם כסמלו של שבט יהודה. הורים הבוחרים בשם לביא לבנם רוצים מצד אחד לבטא את שאיפתם לכך שיהיה אדם בעל מידות כמו אומץ, גבורה ומנהיגות ומשפחתיות ומצד שני להדגיש כי הוא עוד רך בשנים וכי כל אלו עדיין נמצאים בגדר פוטנציאל.
  3. עומר: המקור לשם עומר הוא מהתנ"ך, שם הוא מופיע ככינוי לקבוצת שיבולים שנקצרה ונכרכה יחדיו (אלומה). כמו כן, התקופה בין חג הפסח לחג השבועות נקראת ספירת העומר. עומר הוא גם שמו של יישוב ומועצה מקומית בדרום הארץ. השם עומר נקשר עם ערכים של חסד ואדיבות, בעקבות מתנות העניים שמחויבים החקלאים להותיר בשדה על מנת שהעניים יאספו אותן בסוף היום. אחת מהמתנות היא "שיכחה" והיא מתייחסת לעומר שנשכח. הורים הבוחרים בשם זה רוצים להעניק ערכים של חסד, נתינה ואדיבות יחד עם חיבור לעולם הטבע, החקלאות והיהדות.
  4. ארבל: השם ארבל מוכר בימינו כשמו של הר או מצוק בגליל התחתון שבצפון הארץ. הורים הבוחרים בשם ארבל לצאצא שלהם מבטאים את תקוותם ושאיפתם לכך שהוא יכבוש פסגות ויגיע ליעדים גבוהים במהלך חייו. כמו כן, השם מבטא חיבור לטבע, לנוף ולארץ ישראל.
  5. עידן: הפירוש המילולי של השם עידן בשפה העברית הוא דור, תקופה ארוכה, פרק זמן ממושך וארוך. במחקר הקרקע וכדור הארץ, השם עידן משמש לתיאור תקופה קדומה (עידן האבן, עידן הקרח וכו'). השם עידן מופיע בספר דניאל בתנ"ך. הורים הבוחרים בשם זה רוצים לבטא את התחושה כי הם בפתחה של תקופה חדשה ושמחה.
  6. מיקה: הפירוש המילולי של השם מיקה נגזר משמה הלטיני של קבוצת מינרלים צורניים (Micare) שנקראים בעברית גם בשם "נציץ". כמו כן השם משמש כשם חיבה וקיצור לשם מיכל או מיכאלה. הורים הבוחרים בשם מיקה רוצים לבטא את תחושתם כי התינוקת החדשה שנולדה היא אוצר יקר עבורם ומוסיפה לחייהם אור, שמחה ואושר. השם מבטא ברק, יוקרה, ייחודיות וקסם אישי, ערכים אותם ההורים רוצים לקנות לבתם.
  7. מיה: לשם מיה כמה פירושים בשפות שונות. בשפה העברית השם מיה הוא ראשי תיבות של מלחמת יום הכיפורים. בשפה היפנית הפירוש למיה הוא מקדש או כנסייה, בשפה הספרדית פירוש השם מיה הוא - שלי.
  8. דניאל: השם דניאל מגיע אלינו מהתנ"ך. למעשה, זהו שמו של הספר התשיעי בחלק הכתובים, אשר מתוארים בו החזיונות ותורת הנסתר של דניאל, יהודי חכם שהיה אחד מילדי האצולה היהודים שנלקחו לחצרו של נבוכדנצאר מלך בבל. דניאל היה ידוע בהיותו פותר חלומות מצטיין.
  9. גאיה: השם גאיה מגיע אלינו מהמיתולוגיה היוונית, שם הוא מופיע כשמה של אלת האדמה והארץ שהולידה את אל הים ואל המים, או כמו שמקובל לכנות אותה בעברית - "אמא אדמה". עוד משמעות לשם גאיה היא צורת הנקבה לשם גיא המתייחס לשטח צר בין הרים. הורים הבוחרים בשם גאיה לבתם רוצים להעניק לה ערכים של יופי, עוצמה ואצילות. 
  10. נועה: המקור של השם נועה הוא בתנ"ך שם הוא מופיע כשמה של אחת מחמש בנות צלופחד שביקשו באופן חריג לרשת את נחלתו מכיוון שלא היו לו בנים. ניתן לכתוב את השם גם בכתיב חסר - נעה. השם נועה מבטא ערכים של עוצמה נשית, צדק, נחישות, משפחתיות ושוויון. הורים הבוחרים בשם זה לבתם רוצים להקנות לה את הערכים האלה. 
     נועה תשבי (צילום: שי פרנקו)
    נועה תשבי | צילום: שי פרנקו

החמישייה: השמות שפספסתם וכדאי לשים אליהם לב

  1. רז: השם רז מופיע פעם אחת בספר דניאל שבתנ"ך, בהקשר לסוד פתרון של חלום ומכאן גם המשמעות שלו בשפה העברית - נסתר, סוד, תעלומה, מסתורין, חידה. הורים הבוחרים בשם רז רוצים להעניק לילדיהם תכונות חיוביות כמו חוכמה נסתרת, הבנת דבר מתוך דבר, עומק, יצירתיות, אינטימיות, חברותיות ושאפתנות.
  2. יהונתן: השם יהונתן הוא למעשה חיבור של המילים "יה" ו-"נתן", כלומר - האל נתן את הילד במתנה. יונתן הוא גם שמו של אחד מבניו של שאול המלך שהיה חבר קרוב של דוד המלך. ניתן לכתוב את השם גם - יונתן. מכיוון שאת השם יהונתן ניתן לכתוב גם - יונתן, מי שבוחר לקרוא לבן שלו כך מוסיף בעצם את האות ה' המוסיפה ערך של קדושה, אמונה ורוחניות לשם, מכיוון שזהו אחד משמותיו של האל. הורים הבוחרים בשם זה לבנם רוצים לבטא את הכרת הטוב שלהם בעקבות הולדת בנם.
  3. אסיף: משמעות השם אסיף היא הפעולה של איסוף התבואות הבשלות והמוכנות מהשדה. כמו שהקציר נערך בתחילת הקיץ, איסוף היבול מתקיים בסיומו. אסיף הוא גם אחד משמותיו של חג הסוכות, בשל העונה שהוא מתרחש בה. הורים הבוחרים בשם אסיף רוצים לבטא את האהבה שלהם לטבע, לחקלאות ולתוצרת הארץ. לרוב השם יינתן בעונת הסתיו ויסמל כי הולדת הצאצא היא מעין אסיף של פרי בשל שהם הביאו ביחד.
  4. אוריה: בתנ"ך השם אוריה מופיע כשמן של כמה דמויות מקראיות ביניהן אוריה החתי (הבעל של בת שבע שהתחתנה בסופו של דבר עם דוד המלך), אוריה הכהן הגדול בימיו של אחז מלך יהודה והנביא אוריה בן שמעיהו. אוריה הוא גם שמה של ציפור החיה בסביבת אגמים ונצפית בעיקר באביב.
  5. הדר: לשם הדר כמה מקורות. הוא מוזכר בתנ"ך כשמו של אחד מהצאצאים של עשיו ובנוסף גם בתיאור של יופי, הוד ותפארת. הדר הוא גם כינוי למשפחת עצים ירוקי עד שגדלים בעיקר בפרדסים וביניהם תפוז, אשכולית, לימון, קלמנטינה ופומלה. אחד הפירות המשתייכים למשפחה הוא האתרוג שמכונה בתנ"ך - "פרי עץ הדר" ונכלל כאחד מארבעת המינים בחג הסוכות. הורים הבוחרים בשם הדר לבנם או לבתם רוצים להעניק לו את התכונות המיוחסות לאתרוג על פי האגדה - תורה ומעשים טובים. כמו כן השם הדר מסמל יופי, פאר, הוד ועוצמה, שמהווים גם הם מטען חיובי לתינוק או לתינוקת.