ג'מאלה נגד החרם: מתמודדי הווה ועבר בתחרות האירוויזיון לא עומדים מנגד, ומשתפים בדעתם לגבי השתתפות ישראל בתחרות השירה האירופאית - חלקם נגדנו, חלקם בעדנו, וחלקם איימו להחרים את התחרות אם ישראל תשתתף - למרות שעד עתה אף אחד לא מימש את האיומים. מי שמתנגדת לחלוטין לקריאות החרם היא הזמרת ג'מאלה, שהובילה את אוקראינה לניצחון ב-2016 עם השיר "1944", שעסק בגירוש הטטרים מחצי האי קרים על ידי סטלין.

בראיון ל-PA Media הסבירה כעת ג'מאלה כי למרות שמדינות רבות קוראות להחרים את התחרות בגלל ישראל, לאוקראינה אין את ה"פריווילגיה" הנ"ל: "אמנים צריכים להמשיך להיות רועשים ויצירתיים כדי שיקשיבו להם כשהם מדברים על הפלישה של רוסיה לאוקראינה", הסבירה את עמדתה. "יש מדינות שיסרבו להשתתף, לא אנחנו. אנחנו לא יכולים לוותר על התחרות בזמן כזה של מלחמה. יש הרבה מלחמות בעולם עכשיו, כמובן, ולא קל למשוך תשומת לב לעצמך כל הזמן".

"אבל זו המשימה שלנו", הבהירה ג'מאלה, "האנשים שנשארו באוקראינה ונלחמים צריכים למצוא דרכים חדשות בהן נחשוף ונראה את המדינה שלנו. אני מקווה שהמתמודדות השנה יתראיינו בנושא הזה כמה שאפשר ויספרו שהמלחמה באוקראינה עדיין נמשכת", סיכמה.

המתמודדות האוקראיניות השנה הן אליונה אליונה וג'רי הייל, והן בהחלט לא נמנעות מלדבר על המלחמה באוקראינה בראיונות. על השיר שלהן השנה, "תרזה ומריה", סיפרו בראיון למגזין בילבורד: "נשים אוקראיניות מחזיקות על הכתפיים שלהן עולם כל כך כבד ועדיין מצליחות להיות דיוות. כולנו בני אדם". בנוסף, הבטיחו השתיים שימכרו את הפסלון שלהן אם יזכו בתחרות, על מנת שיוכלו לתרום כסף לשיקום בית ספר אוקראיני שנחרב בהפצצות של רוסיה.