"אין לאף אנטישמי זכות לשיר או לנשות לידנו ושלא יתקרב": קרן פלס מצליחה לעורר סערה בקרב חובבי האירוויזיון הפרו-פלסטינים. מאתמול בצהריים, הם מנטרים את הסושיאל שלה וכל סטורי שהיא מעלה מתורגם ומופץ לאלפים ברשתות החברתיות. יש מי שיגיד שזה פוגע כרגע בנרטיב שעדן, והמשלחת הישראלית, היא בעצם הקורבן האמיתי בתחרות, אחרי שבמשך סוף שבוע שלם מתמודדים שונים מתחמקים מאינטרקציה עם עדן גולן, וסובלים מפרובוקציות.

אחד הסרטונים שתפסו תאוצה היה כשקרן הטרילה את יוסט קליין, המתמודד ההולנדי שהודח היום מהתחרות, ו"צילמה" את הצוות הישראלי אבל בפועל תפסה אותו במצלמה. "הנציג ההולנדי לא אוהב אותנו וביקש לא לצלם אותו, כיבדתי את רצונו וצילמתי את הרקדן המקסים שלנו", המסר שכתבה תורגם והופץ - אלא שבאירופה זה נתפס כהטרדה.

"קרן פלס מהמשלחת הישראלית הטרידה וממשיכה להטריד אמנים בצורה פומבית בחשבון האינסטגרם שלה שמונה 353k עוקבים", נטען באחד מהציוצים, "היא עדיין במשלחת ועדיין יש לה גישה לאולם ולמאחורי הקלעים".

המתמודד ההולנדי סולק מהאירוויזיון

עם כל הכבוד לפלס, הדבר העיקרי שכולם עסוקים בו כרגע הוא יוסט קליין, המתמודד ההולנדי שהודח בשעות האחרונות על ידי ה-EBU. לדבריהם, אין קשר לתקרית ממסיבת העיתונאים. ההדחה, שהוכרזה רשמית היום (שבת) על ידי איגוד השידור האירופי, הגיע לפי דיווחים לאחר תקרית אלימה בין קליין לבין צלמת במתחם האירוויזיון. קליין לא יעלה על הבמה הערב בגמר התחרות, והולנד תיפסל השנה כמתמודדת. זו הפעם הראשונה אי פעם בתולדות תחרות האירוויזיון, על 68 שנותיה, בה מתמודד מסולק במהלך התחרות. בעקבות ההדחה של קליין, עדן תעבור למשבצת החמישית בשידור הערב - אבל מספר ההצבעה שלה יוותר 6.

בהודעה של איגוד השידור האירופי נכתב: "האמן ההולנדי יוסט קליין לא יתחרה בגמר האירוויזיון השנה. המשטרה השוודית חקרה תלונה שהגיעה מחברת צוות ההפקה לאחר תקרית שהתרחשה אחרי ההופעה שלו בחצי הגמר ביום חמישי. בשעה שההליך החוקי מגיע עד תומו, אין זה יהיה ראוי עבורו להמשיך להשתתף בתחרות".