בדיחה שרצה עכשיו בטיקטוק: "אם היה לי שקל על כל פאנפיק על הארי סטיילס שקיבל עיבוד קולנועי, היו לי שני שקלים - שזה לא הרבה, אבל בכל זאת, זה די מוזר שזה קרה פעמיים". והנה מגיע ההקשר: השקל הראשון מתייחס לסדרת סרטי "אחרי ש...", שמבוססים על סדרת רבי המכר באותו השם מאת אנה טוד - שכבר הודתה בעבר שאת הדמות הגברית בספריה היא ביססה על דמותו של סטיילס. השקל השני מתייחס לקומדיה הרומנטית החדשה "הרעיון שהוא אתה" ("The Idea of You"), בכיכובם של אן האת'וויי וניקולס גליצין, שמספרת את סיפור אהבתם של גרושה בת 40 וכוכב פופ בן 24.

במקרה של "הרעיון שהוא אתה", שמבוסס על הרומן באותו השם מאת רובין לי, הקשר לסטיילס לא מוצהר: לאורך השנים לי נתנה תשובות די מעורפלות כשנשאלה על הנושא, ובריאיון למגזין ווג משנת 2020 היא אפילו אמרה כי "זה מעולם לא אמור היה להיות ספר על הארי סטיילס". מצד שני, סטיילס והגיבור הגברי של הספר - ועכשיו, הסרט - חולקים לא מעט מאפיינים משותפים. כך או כך, נראה שלהתבטאויות של לי יש חשיבות מוגבלת בלבד. כי עבור האינטרנט, הסרט הוא לחלוטין פאנפיק שקם לתחייה - וזו גם הסיבה המרכזית שבגללה הוא כל כך מדובר עכשיו.

"הרעיון שהוא אתה", מבית אמזון פריים, עוקב אחר סוֹלֵן (האת'וויי) - בעלת גלריה לאמנות עכשווית מלוס אנג'לס, שבדיוק סוגרת את העשור הרביעי של חייה עם הרהורים על מה טומן בחובו העתיד. סולן היא אמא לנערה מתבגרת, איזי בת ה-16 (אלה רובין) - שאותה הביאה לעולם עם דניאל (ריד סקוט, "ויפ"), שהיה בעלה עד שבגד בה עם קולגה בשם אווה, ולבסוף גם עזב אותה בשביל לממש את הקשר ההוא. הסרט נפתח כשדניאל מתכונן לקחת את איזי ואת החברים שלה לפסטיבל קואצ'לה; הוא אפילו קנה להם כרטיסים למיט-אנד-גריט עם כוכבי להקת הבנים אוגוסט מון, שהייתה האובססיה של איזי אי אז בכיתה ז' (ומזכירה מאוד את וואן דיירקשן). אממה, בעקבות מקרה חירום בעבודה, סולן נאלצת לקחת אותם לשם במקומו. 

מתוך "הרעיון שהוא אתה" (צילום: באדיבות Amazon Prime, יחסי ציבור)
להקת אוגוסט מון ב"הרעיון שהוא אתה". נראה מוכר? | צילום: באדיבות Amazon Prime, יחסי ציבור

בזמן שהצעירים נהנים בהופעה אחרת, סולן ממתינה באזור המוקצה למעריצות של אוגוסט מון ומחפשת אחר השירותים. בחיפושיה היא רואה קרוואן שאין עליו שום שלט עם המילה "שירותים", ולכן היא משוכנעת שזה המקום הנכון - אבל לא! זה בעצם הקרוואן של הייז קמפבל (גליצין), ה-כוכב החתיך של אוגוסט מון, שקצת מבולבל מהאישה הזרה שפלשה לפרטיותו, אבל בעיקר מוצא אותה מאוד מסקרנת. הוא אפילו מקדיש לה שיר בהופעה, ובמהלך המיט-אנד-גריט הוא מצליח לדלות כמה פרטים עליה ועל עיסוקה. ואכן, לא עובר זמן רב עד שהוא מפתיע אותה בביקור בגלריה, ומשם מתפתח ביניהם רומן לוהט.

כאן מתבקש היה להכניס משפט כמו 'אבל זה לא יהיה כל כך קל'. זה לא יקרה, כי, ובכן, נראה שזה דווקא די קל - לפחות בשעה הראשונה של הסרט, שבמהלכה אין שום קונפליקט משמעותי או מכשול שמונע מסולן והייז להיות יחד. המכשולים האלה - גורמים כאלה ואחרים שמעכבים את הזוגיות המיוחלת, ומייצרים אצלנו הצופים את התסכול והכמיהה - הם אחד המרכיבים הכי חשובים של קומדיות רומנטיות: "איכות" המכשול (כמה הוא אמין, מתי הוא מגיע) מכתיבה את איכותו של הסרט, ובלי המכשול, הז'אנר מאבד את הקסם שלו - כי לצפות בשני אנשים מאוהבים שהולך להם טוב זה פשוט די משעמם. צריך לומר שהבעיות אצל סולן והייז כן מגיעות בסופו של דבר - והן קשורות לפער הגילים, איך לא, וגם לחשיפת היתר שמזמן הפרסום - אבל הן מגיעות באיחור ניכר, וזה בהחלט מבאס את חוויית הצפייה.

ואם כבר מדברים על פגמים בתסריט של "הרעיון שהוא אתה", ראוי למנות כמה תלונות נוספות, שהן לגמרי קטנוניות יותר מזו אבל עדיין חשובות, וקשורות באמינות של הסיפור. קודם כל, נדמה שההצלחה המסחררת של אוגוסט מון נמתחת על פני יותר מדי שנים: הייז בן ה-24 מציין שהוא נבחן ללהקה כשהיה בן 14 (תעשו אתם את החשבון) - להקות כמו וואן דיירקשן לא נשארות באותה רמה של פופולריות למשך כל כך הרבה זמן. ועוד דבר: קשה למקם את הסרט על ציר הזמן. מצד אחד מדברים בו על טיקטוק, רשת חברתית עכשווית לגמרי - ומצד שני, כשהזוגיות של הגיבורים נחשפת בטעות, מתפרסמות על סולן כתבות מיזוגיניות ומשפילות שלא היו מתפרסמות היום (עדיין יש טוקבקים כאלה, אבל כבר אין כותרות כאלה בצהובונים). ויש עניין נוסף, וכאן כבר מדובר בתופעה רווחת בעולם הקומדיות הרומנטיות: למה גיבורים של רום-קומז הם תמיד כל כך עשירים, וגרוע מכך, למה מנסים לספר לנו שככה נראים חיים ממוצעים? כלומר, איך זה יכול להיות שהבית היפהפה של סולן בסרט מתואר כ"starter house"

למרות הכל, ב"הרעיון שהוא אתה" יש גם דברים טובים - הבולט ביותר הוא הכימיה בין הכוכבים שלו, שמתאימים בול לדמויות שהם מגלמים וגם אחד לשני, ומצליחים למכור את הפנטזיה. אן האת'וויי אומנם כבר עשתה תפקידים רציניים מזה ומוצלחים מזה (נזכיר שמדובר בזוכת אוסקר), ואכן, הבחירה שלה להשתתף בסרט הזה כבר הרימה כמה גבות - אבל מה לעשות, היא עושה עבודה טובה. גליצין, לעומת זאת, הוא כנראה הליהוק הכי מתבקש שאפשר היה לחשוב עליו. הוא כבר נמצא על הגל אחרי תפקידים ב"לבבות הארגמן", "אדום, לבן וכחול מלכותי" ו"מרי וג'ורג'", ואפשר לומר שהוא נמצא במרחק תפקיד דרמטי מדובר אחד מלהפוך לג'ייקוב אלורדי החדש.

בשנים האחרונות לא יצאו יותר מדי קומדיות רומנטיות הוליוודיות מעולות, ו"הרעיון שהיא אתה" לא יוצאת דופן בהקשר הזה. לא מדובר בסרט שייזכר שנים קדימה, ואפשר לחשוב על כמה שינויים פשוטים שהיו הופכים אותו לטוב הרבה יותר - ובכל זאת, הוא כן כיפי וכן ישביע את התיאבון של הצופים (או, הצופות): חובבות הז'אנר בכלל, ומעריצות וואן דיירקשן לשעבר בפרט.