frutiville
סיפור מצמרר על תמימות ורשע. Fruitvale
בזמן שבלוס אנג'לס ממשיכים בכירי אנשי הקולנוע להעניק זה לזה פרסים על הישגי השנה שעברה, הוכרזו הלילה (ראשון) כמה מהסרטים שצפויים לככב ב-2013. שבועיים של קולנוע עצמאי באוהלים של פארק סיטי, יוטה, הגיעו לסיומם בטקס הסיום של פסטיבל סאנדנס. הזוכה הגדול בבחירת השופטים "Fruitvale" (שזכה גם בפרס בחירת הקהל) כבר נרכש להפצה רחבה על ידי חברת ההפקות של הארווי ויינשטיין וזכה להשוואות למנצח של השנה שעברה "חיות הדרום הפראי" הנהדר.

the spectacular now
כשמלך הכיתה התאהב בחננה. The Spectacular Now
"Fruitvale", בבימויו של ראיין קוגלר (שכתב גם את התסריט), מבוסס על סיפורו האמיתי של אוסקר גרנט, צעיר אפרו אמריקני שנורה למוות על ידי שוטר באוקלנד, לאחר שנעצר בשל חשד להשתתפות בקטטה ברכבת. גרנט נעצר בתחנת "פרוטוויל" והיה לא חמוש וכפות בשעת הירי, שהונצח על ידי עדי ראייה במצלמות הטלפונים הניידים ועורר מהומות אלימות ברחבי ארצות הברית. הסרט מתאר את היום האחרון בחייו של אוסקר בן ה-22, בו הוא עורך עם עצמו חשבון נפש בניסיון להשתפר כבעל ואב. מסע בין חברים, בני משפחה וזרים שפוגשים בו לאורך הדרך שופך אור על דמותו.

בואו לפייסבוק שלנו וזה

"הייתי בהלם מוחלט מהסרט המדהים הזה", סיפר ויינשטיין, המפיק החזק ביותר בהוליווד כיום ומי שהפך סרטים עצמאיים רבים להצלחות ענק. "הסיפור מרעיד האדמה הזה חייב לצאת אל העולם ואנחנו מרגישים בני מזל לחלוק אותו עם הקהל בכל רחבי העולם. לא יכולתי להיות נרגש יותר מלעבוד עם חבורה נהדרת כזו של יוצרי קולנוע". בסרט תככב גם אוקטביה ספנסר, זוכת האוסקר ב-2012 על "העזרה".

blodd brother
ילדים זה שמחה. Blood Brother
בפרס בחירת השופטים לסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר זכה "Blood Brother" של סטיב הובר, המגולל את סיפורו של רוקי, צעיר אמריקאי שמגיע להודו כתייר, פוגש בחבורה של ילדים נשאי HIV ומחליט להישאר כדי לסייע להם במאבק ההישרדות. סרט מדובר נוסף מהפסטיבל שזכה בפרס הגדול בקטגוריית המשחק הוא "The Spectacular Now", בכיכובם של שיילין וודלי ומיילס טלר. הסרט מתאר את סיפור התגברותם של צמד בוגרי תיכון מאוהבים וזכה לשבחי המבקרים שצפו בו במהלך הפסטיבל.

הזוכים הבולטים

בחירת חבר השופטים (דרמה): "Fruitvale"

בחירת חבר השופטים (תעודה): "Blood Brother"

בחירת חבר השופטים לסרט הזר (דרמה): "Jiseul"

בחירת חבר השופטים לסרט הזר (תעודה): "A River Changes Course"

בחירת הקהל (דרמה): "Fruitvale"

בחירת הקהל (תעודה): "Blood Brother"

הבמאי הטוב ביותר (דרמה): ג'יל סולוויי ("Afternoon Delight")

הבמאי הטוב ביותר (תעודה): זקארי היינזרלינג ("Cutie and the Boxer")

פרס מיוחד על משחק: מיילס טלר ושיילין וודלי ("The Spectacular Now")

לרשימת הזוכים המלאה